Ród Mede – druga dynastia cesarzy władających Cesarstwem od czasu Kryzysu Otchłani do dziś.

Informacje ogólne[edytuj | edytuj kod]

Początek rodu sięga śmierci Cesarza Martina Septima, gdy ten poświęcił się, by uratować swoje Cesarstwo, nie pozostawiając żadnego potomka, kończąc tym samym linię Septimów.

O rodzie niewiele wiadomo, zarówno, zanim objął władze, jak i po objęciu, nieznana jest również jego historia.

Ród Mede charakteryzuje się nieco innym stylem władzy niż Septimowie, dynastia okryła się hańbą za panowania Cesarza Titusa Mede II, który przyjął warunki traktatu pokojowego kończącego Wielką Wojnę z Aldmerskim Dominium. Jednym z tych warunków był zakaz wiary w Talosa na co zgodzić nie chciało się wielu jego obywateli, wynikiem tego zakazu wywołała się m.in. Wojna Domowa w Skyrim.

Ród nie posiada żadnych insygniów władzy, chociaż w książce Miasto w przestworzach jest wspomniane, że cesarz Titus Mede I nosił diadem.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Po Kryzysie Otchłani i śmierci cesarza Martina Septima, a następnie Ocato Cesarstwo było w całkowitym chaosie. Odłączyły się od niego Czarne Mokradła, które najechały i podbiły Morrowind. Na południu zagrażał Cesarstwu, Thalmor, który ogłosił niepodległość Wysp Summerset. Ponieważ Imperium było w całkowitym chaosie, łatwo było o rozwój wszelakich spisków i knowań, tę sytuację wykorzystał Titus Mede żołnierz i król w Cyrodiil. Udało mu się zebrać tysięczną armię i razem z nią ruszył na Cesarskie Miasto podbijając je i podporządkowując sobie Radę Starszych, która zmuszona była uznać jego żądania. 17 4E Titus ogłosił się cesarzem jako Titus Mede I, reszta Tamriel nie widząc lepszego wyjścia, uznała Titusa za cesarza.

Po zwycięstwie cesarz zaczyna odbudowywać Cesarstwo, przez 5 lat skupie się na opanowaniu i podporządkowaniu sobie prowincji cesarstwa nie dbając o zagrożenie zewnętrzne, jakie sprawiał Thalmor. Kiedy w 4E 22 Thalmor całkowicie sprawuje władze nad wyspami Summerset i tworzy Trzecie Aldmerskie Dominium, Titus zdaje sobie sprawę z zagrożenia, ale był zbyt zajęty sprawami innych prowincji, że nic z tym jednak nie zrobił. Dopiero w 4E 29, kiedy Thalmor przejmuje władzę nad Puszczą Valen i przegania sprzymierzeńców cesarstwa, Titus podejmuje kroki przeciwko Dominium.

W tym czasie powstaje założona przez cesarza organizacja kontrwywiadu Penitus Oculatus.

W czasie kryzysu Umbriel cesarz nie przejmuje się nim dopóki nie zagraża cesarstwu i domawia wysłania pomocy Czarnym Mokradłom, pomimo ostrzeżeń jego syna księcia Attrebusa Mede.

W tym czasie w cesarstwie zarządza się spisek, którego celem jest zabicie następcy tronu cesarstwa Attrebusa Mede, wkrótce książę znika w wyprawie na Umbriel, a jego gwardia zostaje wymordowana. Na miejscu zniknięcia następcy cesarza pozostaje podrzucone fałszywe ciało. Cesarz zleca agentom Penitus Oculatus zbadanie tej sprawy, jeden z nich Colin odkrywa, że ciało jest fałszywe i pomimo przydzielenia go do innej sprawy kontynuuje on swoje śledztwo, odkrywa, że za zniknięciem księcia stoi ktoś z najbliższych doradców cesarza.

Drzewo genealogiczne[edytuj | edytuj kod]

???
 
???

???
 
Titus Mede I

4E 17
 
???

Attrebus Mede

4E ??
 
Annaïg Mede
z d. Hoïnart

???

4E ??
 
???

???
 
???

4E ??
 
Alexia Vici
z d. Mede
 
???

Titus Mede II

4E 168

Spokrewnione rodziny[edytuj | edytuj kod]

Poprzez wyjście Alexii Mede za mąż, ród Mede jest spokrewniony z rodem Vici. Jedynym znanym potomkiem obu rodów jest Vittoria Vici, która podług wydarzeń w Skyrim w 4E 201 mogła paść ofiarą zabójstwa przeprowadzonego przez Mroczne Bractwo. Jeśli jest to prawdą, ród Vici nie posiada żadnego wspólnego potomka z rodem Mede, czyniąc oba rody możliwie już niespokrewnionymi ze sobą. Nieznanym jest czy istnieją inne dzieci z małżeństwa Alexii Mede.

... więcej o „Ród Mede
Ród Mede +