FANDOM

Rimmen – miasto we wschodniej Anequinie[1] w Elsweyr, wybudowane przez Tsaesci, będące pod ich władaniem od okresu przed rokiem 2E 541[2], kiedy to zostali wypędzeni z Cyrodiil na południe przez cesarza Attrebusa, do roku między 2E 812, a 2E 864[3]. Przez krótki okres od 2E 812, było stolicą Królestwa Rimmen, rządzonego przez wężoludzi[3].

Zabudowa Edytuj

Budynki miasta, w przeważającej większości tsaescańskie, wciąż w 4E 53 słynęły z pięknej akavirskiej architektury, wzniesione z krzemowego kamienia przetykanego wężowymi motywami[4], którego dachy łśniły złotym blaskiem w pełnym słońcu[5], a same ulice miasta są przetykane spławnymi kanałami. Tsaesci zbudowali tam słynne sanktuarium Tonenaka, zawierające dziesięć tysięcy posągów[6].

Historia Edytuj

Samozwańczy Cesarz Cyrodiil, Attrebus[3], pierwszy znany cesarz Bezkrólewia, przed 2E 541[2] wygnał akavirskie węże, dawnych władców Drugiego Cesarstwa. W Konfederacji Elsweyr Khajiici zapewnili azyl wygnańcom we wzgórzach i stepach wschodniej Anequiny, gdzie żyli pozostawieni w spokoju, zakładając swoje miasto. W 2E 812, ogłosili niepodległość od Grzywy tworząc własne królestwo, które trwało do momentu, gdy ocalali po Drugiej Inwazji Akavirskiej, Kamalowie, odbili Rubinowy Tron od następców Attrebusa. Tsaesci, nazywani przez Khajiitów Ludźmi Rim, dołączyli do swych krajowców w celu odbudowania Cesarstwa. Ich wysiłek nic nie dał, a ich siły osłabły tak, że Konfederacja Elsweyr z łatwością wróciła je do swego terytorium przed rokiem 2E 864[3] i wypędziła stamtąd Tsaesci[7].

W 2E 896, Rimmen było pierwszym aldmerskim miastem, które padło ofiarą podboju Tibera Septima, będąc miejscem w którym aktywował on Numidium[8], którego marsz w kierunku Summerset ostatecznie podbił Aldmerskie Dominium, rozpoczynając Trzecią Erę[9]. W ostatniej dekadzie IV wieku Trzeciej Ery, miasto było rządzone przez króla Ommeda[7] i rywalizowało z Alabastrem[10]. W roku 412 Rimmen było jednym z miast Elsweyr obok Corinthe i Torval, które były ośrodkiem prominentnego posiadacza kartelu księżycowego cukru, Ya'Tirrje, Złotego Kota, i trwało tak do końca Trzeciej Ery, lub możliwie dłużej[1]. Panujący w 4E 53 władca Rimmen, wprowadził restrykcyjny zakaz sprzedaży księżycowego cukru wolnym klanom Khajiitów, uniemożliwiając im również wkroczenie na terytorium miasta[11].

Ciekawostki Edytuj

  • W grze The Elder Scrolls Online: Elsweyr, Rimmen jest błędnie przedstawione jako posiadające khajiicką architekturę oraz nie będące zamieszkanym i zarządzanym przez Tsaesci.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Pocket Guide to the Empire, Third Edition: ElsweyrImperial Geographical Society, 3E 432
  2. 2,0 2,1 Założone po wygnaniu Akavirczyków przez Attrebusa, Rimmen (Pocket Guide to the Empire, First Edition: Elsweyr ConfederacyImperial Geographical Society, 2E 864 ) istniało już w roku 2E 576 (House Tharn of NibenayCount Opius Voteporix), w roku 2E 579 Cesarz Varen Aquilarios, zakończył swe rządy (Chronicles of the Five Companions 1 – Lyris Titanborn) następując bezpośrednio po ostatnim Cesarzu z dynastii Longhouse, Leovicu (Chronicles of the Five Companions 4 – Abnur Tharn), która to dynastia trwała nieprzerwanie (My Dear Sister Clivia – Magus-General Septima Tharn) przynajmniej od czasu sprzed roku 2E 542 (The Royal House of King Eamond – Seneschal Derric Andras of Castle Evermore)
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Pocket Guide to the Empire, First Edition: Elsweyr ConfederacyImperial Geographical Society, 2E 864
  4. G. Keyes, Nowy Jork, 2009, Del Rey Books, Miasto w przestworzach s. 141
  7. 7,0 7,1 The Elder Scrolls: Arena
  8. Gdzie byłeś podczas Wyłomu Smoka? – Autor zbiorowy
  9. Herezja Arcturiańska – Szara Eminencja, Ysmir Królotwórca
  10. Dialog z NPC z gry The Elder Scrolls: Arena

Zobacz też Edytuj