FANDOM

Saarthal – pierwsze miasto zbudowane po przybyciu Atmoran z Atmory, gdzieś w środku ery meretycznej.

Historia Edytuj

Saarthal było pierwszą stolicą cywilizacji Atmoran w Tamriel, a także jednym z największych starożytnych atmorańskich miast. Zostało ono wybudowane na terytorium, jeszcze wtedy, falmerów. Elfy na początku zdawały się tolerować obecność ludzkich osadników. Mimo to, po jakimś czasie, falmerowie ogarnięci zazdrością i strachem przed atmorańskim zagrożeniem, postanowili zaatakować i zniszczyć Saarthal swoją liczniejszą armią. Jednak Ysgramor i jego synowie, którzy jako jedni ocaleli z tej masakry znanej teraz jako Noc Łez, udali się do Atmory, skąd wrócili z powrotem do Skyrim wraz z Pięćsetką Towarzyszy. Atmoranie stoczyli krwawą wojnę, którą, pomimo przytłaczającej przewagi liczebnej przeciwnika, wygrali, odbijając w ten sposób Saarthal z powrotem w ręce ludzi. W Drugiej Erze ruiny miasta zostały zlokalizowane blisko Zimowej Twierdzy.

Podczas budowy miasta, Atmoranie odnaleźli Oko Magnusa, chcieli je ukryć przed światem zakopując je głęboko w ziemi. Elfy dowiedziały się o potężnym artefakcie jakim dysponują Nordowie i zapragnęły mieć go dla siebie. Zaatakowali miasto w celu wykradnięcia tego artefaktu, wydarzenie to nazywane jest jako Noc Łez. Wszyscy z wyjątkiem Ysgramora i jego dwóch synów - Yngola oraz Ylgara zostali spaleni. Ysgramor wrócił do Atmory i zebrał armię do walki przeciwko elfom, a następnie skierował się do Skyrim by pokonać falmerów. Mimo, że miasto zostało utracone, a oko zakopane w głębinach Saarthal, magowie z Zimowej Twierdzy zdołali je odnaleźć w czwartej erze.

Jyrik Gauldurson, jeden z trzech synów arcymaga Gauldura uciekł do Saarthal, przed arcymagiem Geirmundem. Zabito go i zapieczętowano w ruinach miasta.

W podziemiach Saarthal Edytuj

Smocze Dziecię odwiedza to miejsce z trzema innymi uczniami po przystąpieniu do Akademii Magów. Po dotarciu na miejsce, Tolfdir prosi o udanie się do Arniela Gane, aby pomóc mu znaleźć 4 magiczne artefakty w północnych komnatach.

Po zebraniu amuletu, powrót do Arniela staje się niemożliwy, ze względu na zablokowanie przejścia. Amulet należy założyć, a następnie rzucić czar w kierunku ściany na której wisiał amulet. Teraz, wraz z Tolfdiemr, Smocze Dziecię wchodzi do pokoju, w którym zobaczy wizję z Nerienem. Ostrzega on go, że Oko Magnusa musi zostać zabezpieczone przez Akademię, ponieważ zainteresowane strony chcą wykorzystać jego moc.