Sanguine z gry The Elder Scrolls V: Skyrim

„Do SANGUINA, który smakuje Ścięty Owoc.”

- 16 akceptowalnych Bluźnierstw[1]

Sanguine, znany też jako Krwawiec[2]daedryczny książę i bóg uczt[3], orgii, ekstazy[4], radości[5], pijaństwa[6], tańca, miłości[7], rozpusty i hedonizmu, oraz namiętnego oddanie swej mrocznej naturze[8].

Sanguine, podobnie jak inne Et'Ada został stworzony przez Anui-Ela, który powstał z nakładania się dwóch sił Anu i Padomay. Gdy Lorkhan przybył do Aurbis, wysłany przez Sithisa, zaproponował projekt stworzenia świata śmiertelnego. Sanguine razem z co poniektórymi z pierwotnych duchów, zdecydował nie uczestniczyć w tym przedsięwzięciu, w efekcie zachował całość swojej mocy i, podobnie jak inni, którzy wybrali podobnie, stał się Daedrothem[9].

Jego dniem przyzywania jest Dzień Serca 16-ego Wschodzącego Słońca[10].

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Sanguine z gry The Elder Scrolls II: Daggerfall

Najczęściej objawia się w formie ogolonego na łyso, czerwono-pomarańczowego, karłowatego, krępego humanoida o złośliwych rysach i elfich uszach, noszącego togę o barwie indygo, który miażdży stopą olbrzymią, humanoidalną rogatą czaszkę[10][11]. W ręku trzyma za ręce obezwładnioną postać smukłej, nagiej kobiety[10], albo kufel piwa. Czasem z głowy wystają mu krótkie różki[11].

Czasem objawia się też w formie zwykłej Dremory w pełnym daedrycznym uzbrojeniu lub długowłosego Bretona[12].

Płaszczyzna[edytuj | edytuj kod]

Płaszczyzna Sanguina, Mglisty Zagajnik[13], jest położona w mrocznym i oświetlonym ciepłym światłem latarni jesiennym lesie przeszytym lekką mgłą. Rozgrywają się tu różnego rodzaju przyjęcia, orgie i uczty[12].

Daedryczne artefakty[edytuj | edytuj kod]

Róża Sanguina[edytuj | edytuj kod]

Róża Sanguina z gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Daedryczny kwiat, Róża Sanguina pozwala na przyzywanie Pomniejszych Daedra[10], Dremor[12] lub losowego Daedrotha[11]. Jako zerwany kwiat z czasem zaczyna więdnąć, w końcu tracąc swe właściwości, za każdym razem Róża odrasta w Otchłani i za każdym razem jest zrywana przez Sanguina[10], który potem przekazuje ją najbardziej sobie ukochanym[14].

Między 3E 405, a 417, agent Ostrzy przyzwał Sanguina, który nakazał mu zabić kapłana, który urządzał publiczne palenia ludzi rozkoszujących się najróżniejszymi przyjemnościami. Po wykonaniu zadania wyznawca Sanguina przekazał Bohaterowi jego Różę[14].

W 3E 433, Bohater Kvatch został wysłany przez Sanguina z zadaniem dostania się na przyjęcie organizowane przez hrabinę Alessię Caro z Leyawiin, by nieco rozruszał tam atfmosferę. Jak się okazało, prawdziwym zadaniem protagonisty było rzucenie zaklęcia, które teleportowało ubrania zgromadzonych. Po wykonaniu zadania, Sanguine przekazał mu swą Różę[15]. Zdarzenie to zostało udokumentowane w wydaniu Czarnego Rumaka[16].

W 4E 201, Ostatnie Smocze Dziecię dokonało libacji z Samem Guevenne, by potem w wyniku zmroczenia Sam zaginął, a Dovahkiin wyruszył w szaloną eskapadę po Skyrim by go odszukać. Gdy to się udało, Sam ukazał swą prawdziwą postać Sanguina i podarował Bohaterowi swą Różę[17].

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Sanguine po angielsku oznacza „krwawy”.

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Nawigacja[edytuj | edytuj kod]

Bóstwa
Aedra
Daedryczni książęta
Inne
Anui-ElMagnusNumidiumSithis
Śmiertelnicy
AlessiaAlmalexiaArkayCuhlecainDagoth UrEphenI'ricJodeJoneKieranLamae BeolfagMannimarcoNerevarReman/Reymon EbonarmRajhinSageSaiSotha SilTalosVivec
Nieokreślone
Kosmiczne siły
AnuPadomay
Yokudańscy bogowie

Przypisy[edytuj | edytuj kod]