FANDOM

Sep, znany również jako Wąż, Drugi Wążbóg Redgardów, którego Wysoki Papa stworzył z martwej skóry starych światów[1] Satakala[2] by mu pomógł uregulować wędrówkę dusz[1].

Został on jednako doprowadzony do szaleństwa przez głód Satakala[1], czasem pożerając dusze śmiertelnych, jednak Wysoki Papa zawsze wchodził do jego gardła i ratował pożarte dusze. W szaleństwie, Sep zebrał resztę skór Satakala[2] i przekonał kilku bogów by ci pomogli mu sworzyć alternatywę dla strumienia dusz[1], te duchy uwielbiały taki styl życia, gdyż był on łatwiejszy. Ze skór stworzył kulę[2], którą jest znany świat, a dusze uwięzione tam przez Sepa stały się śmiertelne[1] gdyż znajdowały się daleko od orygianlnego świata Satakala.

Dusze odkryły, że są za daleko od Dalekich Brzegów by do nich doskoczyć i zaczęły błagać Wysokiego Papę by im pomógł, ten ponuro odrzekł, że sami muszą odnaleźć swą drogę, a jeśli im się nie uda muszą nadłożyć drogi, żyjąć poprzez swe dzieci. Jednak ukarał on Sepa i rozgniótł go kijem[2], ale jego głód żyje jako próżnia pośród gwiazd, jest nieprzestrzenią[1], próbującą pożreć gwiazdy[2] i utrudnić śmiertelnikom przepłynięcie na Dalekie Brzegi[1]. Sep może dziś jedynie miotać się w swej martwej skórze, lub przemierzać nocne niebo[2].

Podług redgardzkich podań wieczny Głód Sepa skusił starożytnych Yokudan do zniszczenia Yokudy, i choć pozostał on na zatopionym kontynencie, spaczył i ludzi i stworzenia, onegdaj tam żyjące, przyczyniając się do trudów życia ich potomków w Tamriel[3].

W cesarskich rozważaniach teologicznych uznaje się go za yokudańską wersję Lorkhana[1].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Różne wyznania Cesarstwa – Brat Mikhael Karkuxor
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Monomit
  3. The Hunger of Sep The Unveiled Azadiyeh, Songbird of Satakalaam

NawigacjaEdytuj

Bóstwa
Aedra
Daedryczni książęta
Inne
Anui-ElMagnusNumidiumSithis
Śmiertelnicy
AlessiaAlmalexiaArkayCuhlecainDagoth UrEphenI'ricJodeJoneKieranLamae BeolfagMannimarcoIndoril NerevarReman/Reymon EbonarmRajhinSageSaiSotha SilTalosVivec
Nieokreślone
Kosmiczne siły
AnuPadomay
Yokudańscy bogowie