FANDOM

Jeśli zaprowadził Cię tutaj wewnętrzny odnośnik warto go poprawić żeby prowadził bezpośrednio do docelowego artykułu.

Skooma- nielegalny narkotyk zażywany i sprzedawany w całym Tamriel.

W grachEdytuj

PoczątkiEdytuj

Receptura skoomy została stworzona i udoskonalona przez Dunmerów, poprzez mieszanie Księżycowego cukru i Nocnego Cienia. Od tego czasu lek był stosowany na całym kontynencie.

ZażywanieEdytuj

Skoomę można zażywać na dwa sposoby - pierwszym z nich jest korzystanie z fajek skoomowych, drugim natomiast wypicie jej prosto z butelki

Skooma zwiększa siłę użytkownika, prędkość, i przywraca wytrzymałość. Niektóre z bardziej uzależniających efektów narkotyku to napady euforii, przedłużające się letarg, utrata głosu, drobne napady agresji i prawdopodobnie śmierć.

Handel skoomąEdytuj

Ponieważ Skooma jest narkotykiem, Cesarstwo zakazało go w wielu prowincjach. Mimo to wielu kryminalistów i sprzedawców sprzedaje to każdemu, kto jest zainteresowany zakupem. Głównym źródłem dochodu w ojczyźnie Khajiitów w Elsweyr jest eksport cukru księżycowego, który jest wykorzystywany do produkcji Skoomy. W rzeczywistości połowa południowej populacji Elsweyr jest znana jako "cukrowe zęby", w slangowym języku jest to określenie na osobę uzależnioną od skoomy. Niektórzy przestępcy utworzyli duże interesy związane z produkcją i sprzedażą Skoomy, ponieważ niektórzy przestępcy sprzedają je w dużych ilościach, w miastach takie jak Rift i inne miejsca. Istnieją również tajne legowiska, w których ludzie mogą kupić lub użyć narkotyków, takich jak Bravil Skooma Den w Cyrodiil, lub Redwater Den w Skyrim. Niektórzy ludzie w miejscach takich jak Morrowind odmawiają prowadzenia interesów z osobami noszącymi ten narkotyk, jednak niektórzy ludzie w Cyrodiil są skłonni go sprzedać lub kupić. Dialog z bandytami w Skyrim ujawnia, że ​​Skooma w prowincji jest "rozrzedzona" i nie jest tak silny jak w innych prowincjach. Khajiici mają tolerancję na Skooma i księżycowy cukier, ponieważ konsumują je każdego dnia.