FANDOM

Sztabka orichalcum (ang. Orichalcum Ingot) – sztabka koloru ciemnozielonego, używana w kowalstwie. Jest ona używana głównie przy wytwarzaniu i ulepszaniu orkowych broni i pancerzy.

Kowalstwo Edytuj

Spis broni oraz pancerzy do których wykonania potrzebne są sztabki orichalcum:

Pancerz orkowy Edytuj

Bronie orkowe Edytuj

Lokalizacja Edytuj

Kopalnie Edytuj

  • Kopalnia Wąwóz Żółci, znajdziemy tu 9 złóż oraz 6 rud leżących wolno, daje to łącznie 16 sztabek które możemy tutaj uzyskać.
  • Kopalnia Dushnikha znajdująca się w orkowej twierdzy Dushnikh Yal, możemy tutaj znaleźć 2 sztabki, dodatkowo jest tu 6 rud leżących wolno, a także 7 złóż, co daje nam łącznie 15 sztabek które możemy tutaj uzyskać.
  • Kopalnia Mor Khazgur znajdująca się w orkowej twierdzy Mor Khazgur, możemy tutaj znaleźć 5 sztabek, dodatkowo jest tu 1 ruda leżąca wolno, a także 7 złóż, co daje nam łącznie 16 sztabek które możemy tutaj uzyskać.

Inne Edytuj

  • Saarthal, możemy na obszarze tej lokacji znaleźć 2 sztabki.

Wytapianie Edytuj

Posiadając rudę orichalcum możemy uzyskać sztabki używając pieca hutniczego, do ich wytopienia potrzebne są 2 rudy orichalcum.

Uwagi Edytuj

  • Orichalcum (ruda lub sztabka) jest jednym z 4 przedmiotów wymaganych w Kuźni Atronachów do utworzenia kostura atronacha burzy.
  • W zadaniu zleconym nam przez Wylandriach w którym prosi nas o odzyskanie rzeczy które zgubiła występuje sztabka orichalcum, która jednak nie jest przedmiotem który możemy wykorzystać jak zwykłą sztabkę, podczas wytwarzania bądź ulepszania przedmiotów nie będzie ona uwzględniana jako surowiec który można wykorzystać.

Ciekawostki Edytuj

  • Orichalcum pojawia się między innymi w opowieści Platona o Atlantydzie. Według tej opowieści orichalcum było metalem drugim pod względem wartości po złocie i wydobywanym w różnych częściach Atlantydy. 39 sztabek prawdopodobnego orichalcum odnaleziono we wraku statku, który zatonął u wybrzeży Sycylii około 2600 lat temu. Według badań chemicznych składają się w 75-80% z miedzi, 15-20% z cynku oraz z niewielkich ilości niklu, ołowiu i żelaza, jest bardzo podobny do mosiądzu.