FANDOM

Thadon – Książę Manii, jedna z ważniejszych fabularnych postaci występujących w dodatku do The Elder Scrolls IV: Oblivion, Shivering Isles. Thadon rządzi zarówno północną częścią Drżących Wysp, Manią, jak i północną dzielnicą Nowego Sheoth, Błogością.

Wygląd Edytuj

Z wyglądu Thadon przypomina Bosmera. Jest niski i ma podobną, charakterystyczną dla Leśnych Elfów Twarz. Jego strój jest co najmniej dziwny. Książę Manii nosi długą, niebiesko-żółtą szatę. Zadziwia ona nie tylko krojem, ale i wielkim, niespotykanym kołnierzem. Na głowie Thadon nosi brązową koronę, z której wystają trzy rogi. Każdy z nich posiada błękitny kryształ na czubku.

Osobowość Edytuj

Thadon jest szalony, tak jak większość mieszkańców Nowego Sheoth. Jest niezwykle wesoły i radosny, chociaż czasem potrafi się zdenerwować. Jest on uzależniony od czarciej rosy, narkotyku zbieranego z ciał martwych Elytr. Książę Manii potrafi czerpać radość z życia, dzięki czemu jest całkowitym przeciwieństwem Syl, Księżnej Demencji, która jest niezwykłą paranoiczką i uważa, że każdy planuje spisek mający na celu ją uśmiercić. Mimo to, Thadon jakoś się z nią dogaduje. Księżny Manii jest niezwykle szanowany przez mieszkańców Błogości i Aurelian, strażników tej dzielnicy.

Historia Edytuj

Historia Thadona nie jest nam znana do momentu, w którym Bohater Kvatch pojawia się na Drżących Wyspach. Po uaktywnieniu Xedilianu, Sheogorath rozkazuje zapoznać się z całą jego domeną i szaleństwem, jakie na niej panuje. W tym celu Czempion Cyrodiil udaje się do Thadona. Ten opowiada mu trochę o Drżących Wyspach oraz zleca przynieść mu przynieść magiczny Kielich Odwrócenia, który usuwa efekty głodu narkotycznego, jakiego Thadon bardzo często doświadcza. Po przyniesieniu mu kielicha, Thadon staje się życzliwszy dla głównego bohatera. Jeśli Bohater Kvatch postanawia zostać Księciem Manii, musi on zabić Thadona oraz użyć jego krwi do specjalnego rytuału. Wtedy też Syl odwraca się przeciwko nam, co świadczy o tym, że lubiła Thadona.

Relacje Edytuj

  • Syl - z zadań Nałóg oraz Pani Paranoi wynika, że Syl i Thadon byli parą przez krótki okres czasu. Mimo tego, że zerwali ze sobą, nadal utrzymywali dobre kontakty i się przyjaźnili. Świadczy o tym reakcja Syl na zabicie Thadona przez głównego bohatera. Księżna Demencji sprzeciwia się wtedy samemu Sheogorathowi i dołącza do Sił Ładu.
  • Sheogorath - Thadon bardzo szanował daedrycznego Księcia Obłędu. Uwielbiał go i uważał, że jest dobrym władcą. Prawdopodobnie Sheogorath nie odwzajemniał tego, gdyż śmierć Thadona nie zrobiła na nim większego wrażenia. Co więcej, Lord Sheogorath zaczął się z tego śmiać.
  • Bohater Kvatch - na początku Thadon był neutralnie nastawiony do głównego bohatera. Jednakże, po tym jak Czempion Cyrodiil przyniósł mu Kielich Odwrócenia, Książę Manii stał się pozytywniej nastawiony w stosunku do niego. Mimo to, Bohater Kvatch prawdopodobnie nie odwzajemnia tego, gdyż bez żadnych sprzeciwów przyjął zlecenie Sheogoratha, które polegało na zabiciu Syl bądź Thadona.