Tu'whacca, znany również jako Oszukańczy Bóg[1], Pasterz Dusz, Zarządca Dalekich Brzegów[2]yokudański bóg dusz[1] i Dalekich Brzegów[3] który jeszcze przed stworzeniem świata był bogiem Nikogo To Nie Obchodzi[1]. Patron magów i poświęconych mu ptaków, ibisów[4]. Kiedy Wysoki Papa stworzył ominięcie, Tu'whacca odnalazł swój cel w życiu, został opiekunem Dalekich Brzegów i pomagał Redgardom odnaleźć drogę do pośmiertnego życia[1]. Strzeże on tam dusze z tych i poprzednich światów[5].

Bóg ten nadzoruje cały przebieg mumifikacji, zanim jeszcze wyjmie się organy z ciała poświęca się je błogosławieństwami Tu'whacci[6]. Chroni on zarówno martwych jak i żywych przed demonami, takimi jak zwierzokształtni, a jako że choroba jest w redgardzkiej tradycji oddziaływaniem demonów, nawet zwykłe kichnięcie spotyka się z zaklęciem „Tu'whacca cię błogosławi” od nawet najmniej religijnego Redgarda[7]. Wszelka forma nekromacncji jest widziana jako abominacja w oczach Tu'whacci i winna być bezwzględnie karana[8].

Wiara w niego wpływa na kult przodków, podług którego nikt nie powinien ich opłakiwać, a patrzeć tylko na swój los i los swych dzieci, oraz dzieci ich dzieci, by krocząc razem z Tu'whaccą dotarli z Hali Bohaterów do Dalekich Brzegów[9]. Mimo to odpowiednim jest by dzieci modliły się za swych przodków, by dotarli do Dalekich Brzegów, z cnotą, siłą i mieczem u swego boku[3]. Modlitwy te zwykle są wypowiadane trzymając koło modlitw[10].

Tron Tu'whacci jest świątynią otoczoną gigantyczną nekropolą położoną na rozległym płaskowyżu w sercu Alik'r, gdzie nie tylko legną zmarli Redgardzi, ale i również miejsce ma swoje znaczenie jako monument dla tych którzy polegli w wojnie prowadzącej do upadku Yokudy[2].

W ramach przymierza z Tu'whaccą, trzech wojowników Ansei oddało swoje dusze, by stworzyć Podopiecznych Ansei, broń dzięki której nawet najpotężniejszy nekromanta nie może powstać z martwych[11].

Jego kult jest czasami utożsamiany z Arkayem w najbardziej kosmopolitycznych regionach Hammerfell[1].

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Nawigacja[edytuj | edytuj kod]

Bóstwa
Aedra
Daedryczni książęta
Inne
Anui-ElMagnusNumidiumSithis
Śmiertelnicy
AlessiaAlmalexiaArkayCuhlecainDagoth UrEphenI'ricJodeJoneKieranLamae BeolfagMannimarcoNerevarReman/Reymon EbonarmRajhinSageSaiSotha SilTalosVivec
Nieokreślone
Kosmiczne siły
AnuPadomay
Yokudańscy bogowie