FANDOM

Uriel Septim IV (znany również jako Uriel Lariat) – piętnasty władca Trzeciego Cesarstwa, syn Gallivere Lariat i Katariah Septim oraz brat przyrodni Cassyndera Septim. Adoptowany przez Cassyndera i przyjęty do rodziny Septimów.

Historia Edytuj

Uriel Lariat był synem Katariah i jej drugiego męża Gallivera Lariat, a zatem nie miał żadnego rzeczywistego pokrewieństwa krwi z Tiberem Septimem, chociaż rodzina Lariat miała związki krwi z Septimami z wcześniejszych czasów. Został mianowany królem Wysokiej Skały po tym jak jego przyrodni brat Cassynder Septim abdykował ze względu na zły stan zdrowia. Ponadto pod władanie otrzymał królestwo Wayrest. W momencie swojej koronacji na Cesarza w 3E 202, Cassynder przekazał władzę w Wysokiej Skale Urielowi Septimowi IV. Po śmierci Cassyndera, który rządził zaledwie 2 lata, Uriel przejął władzę w Cesarstwie.

Chociaż był pełnoprawnym, uznanym i zaadoptowanym Septimem, lud i szlachta Tamriel widziała w nim tylko bękarta elfiej Cesarzowej, nie pomogła wysoka pozycja rodu Lariat i ich wcześniejsze związki krwi z Septimami.

Toczył ciągłe walki z Radą Starszych, która często nie zgadzała się z nim. Rada wciąż nad nim górowała, gdyż w tym czasie w jej skład wchodzili jedni z najbogatszych i najbardziej wpływowych ludzi na Tamriel od czasów Pelagiusa Septima II. Jego rządy nie były zbyt udane. Ciągłe konflikty i brak porozumienia z możnymi Cesarstwa sprawił, że Uriel został osamotniony i zdominowany w rządach i przywracaniu pokoju w prowincjach.

Po jego śmierci tron cesarski miał objąć jego syn Andorak Septim, jednak Rada Starszych zdecydowała oddać tron kuzynowi Uriela IV, który był bardziej powiązany z Septimami, Cephorusowi II.

Rodzina Edytuj

Poprzednik
Cassynder Septim
3E 202
Tytuł
Cesarz Trzeciego Cesarstwa
Następca
Cephorus Septim II
3E 246