FANDOM

Uriel Septim VI – osiemnasty władca Trzeciego Cesarstwa.

Historia Edytuj

Uriel urodził się w 3E 285 jako jedyny syn cesarza Uriela Septima V i jego jedyny spadkobierca. W 3E 288 jego ojciec wyruszył na największy jak myślano podbój - Inwazję na Akavir. Wtedy 3 letni Uriel został w cesarstwie pod czujnym okiem swojej matki, Thonici.

W wieku pięciu lat, Uriel Septim VI został koronowany, gdy jego ojciec, Uriel Septim V, został zabity w Akavirze na polu bitwy w 3E 290 pod Ionith. Ze względu na niezwykle młody wiek Uriela, jego matka Thonica, otrzymała ograniczoną regencję do czasu aż Uriel był w odpowiednim wieku do rządzenia. W tym czasie Rada Starszych odbywała większość władzy w państwie. Wkrótce okazało się że nie jest jedynym spadkobiercą i dzieckiem cesarza miały być bowiem jeszcze dwie przyrodnie siostry bliźniaczki Morihatha Septim i Eloisa Septim chociaż według prawa były bękartami, Uriel bardzo je wtedy polubił i legalnie nadal nazwisko i wszystkie związane z tym przywileje.

W ciągu roku, Uriel VI w wieku lat 22 w 3E 307, przejął formalnie władzę nad Imperium. Jednak wówczas obecne mechanizmy dawały mu mało władzy, właściwie tylko jego prawo do weta w Radzie Cesarstwa która stała się jego największym przeciwnikiem, na kolejne lata postawił sobie za cel osłabienie rady oraz wzmocnienie przywilejów cesarskich.

Przez następne sześć lat cesarz używał swojego prawa do weta wiele razy. To on reaktywował wcześniej nieistniejące sieci szpiegowskie oraz jednostki straży by zmuszać do posłuszeństwa tych członków Rady Starszych, którzy mu się przeciwstawili. Jego przyrodnia siostra Morihatha Septim była jego sojusznikiem w tym okresie, a jej małżeństwo z Baronem Ulfe Gersen z Zimowej Twierdzy daje jej w posiadanie większe bogactwa i wpływy. Ugaridge skomentował wydarzenia z tego okresu tak: "Uriel V podbił Esroniet, ale Uriel VI podbił Radę Starszych".

Uriel zmarł w 3E 317, kiedy spadł z konia, mimo najlepszych starań najlepszych uzdrowicieli cesarskich, nie mógł przeżyć. Jego następcą została jego przyrodnia siostra, Morihatha Septim gdyż Uriel nigdy się nie ożenił ani nie miał żadnego potomka.

Rodzina Edytuj

Nawigacja Edytuj

Poprzednik
Thonica
3E 307 (regencja)
Tytuł
Cesarz Trzeciego Cesarstwa
Następca
Morihatha Septim
3E 313