• Witam. Chciałbym prosić o przywrócenie mojej edycji artykułu o Sindingu. Argumentuje to faktem, iż napracowałem się nad tym i starałem się aby było rzeczowo i dokładnie. W czasie pisania, nie złamałem, żadnych zasad edycji, a nawet zastosowałem się do nich w 100%

    Pozdrawiam.

      Wczytuję edytor...
    • Sekcje wygląd i osobowość to mocno naciągane elementy, myślę nad absolutnym ich usunięciu przy opisywaniu NPCów. A osobowość to chyba wszędzie trzeba by było usunąć, bo daje pole do nadinterpretacji. A cześć ciekawostek to zbyt proste spostrzeżenia wyciągnięte z dialogów, które winny się znaleźć w cytatach albo „historii”. Ekwipunek to jest wypunktowana lista przedmiotów znajdująca się na postaci. Historię postaci z gier opisuje się na bazie zadań powierzonych graczom, jak coś mówią o sobie, to trzeba ich dialog dać w cytatach i tyle.

      Napracowałeś się, no tak, a ja usunąłem mniejszą część artykułu i to tendencyjną. Następnym razem pisz bez tych punktów, mniej pracy nad i tak nie znaczących nic podpunktach. Ja i tak będę usuwał ze wszystkich artykułów, każdego użytkownika wzmianki o osobowości i ,jeżeli niezmiennym, wyglądzie.

      Poza tym pisz krótko, co da się streścić należy streścić. Masz wówczas siłę pisać o większej ilości postaci i nikogo nie odstręczy masa tekstu. Już popełniłem ten błąd opisując postacie z Rerdguarda, i po męce pisania tak długich artykułów będę musiał je teraz skrócić by dały się czytać.

        Wczytuję edytor...
    • Alduin (Skyrim) jest przykładem treściwie wykonanego artykułu, z pominięciem cytatów, bo nie za bardzo mi się chciało je dawać, ale może kiedyś będą. I taki jest ideał artykułu o postaci z gry. Prosty, bez ukwieceń, opisów, lore, informacji z dialogów czy czegokolwiek ponadto co się wydarzyło w grze.

        Wczytuję edytor...
    • No rozumiem, ale jeśli mogę się wtrącić w ogólne plany.... Sekcji wyglądu i osobowości bym nie usuwał. Wyglądu: bo nie każdy artykuł ma zdjęcie, a opis pomoże graczom szukać danego NPC-ta. Osobowość też bym zostawił, tylko żeby uniknąć nadinterpretacji, to żeby dokładniej to kontrolować. Historii i pewnych elementów nie powinno się skracać. Chyba chcemy mieć bardziej rzeczową i dokładną wiki niż np.: angielska gdzie o wielu npc-tach są tylko króciutkie notatki (podczas gdy w eso np. o każdym npc-cie można się rozpsiać, tylko nie każdy to docenia).

      A co do samego artykułu: cytatów nie dałem bo ich nie pamiętam, a opisując gostka użyłem angielskiej wiki, która akurat jest bardzo rzetelna. A co do ekwipunku to przecież napisałem, co można z niego wydobyć. A robienie konkretnej listy nie sprawdza się, np.: przy eso gdzie npc-ty maja randomowy ekwipunek.

        Wczytuję edytor...
    • ITakNieZnasz napisał: Alduin (Skyrim) jest przykładem treściwie wykonanego artykułu, z pominięciem cytatów, bo nie za bardzo mi się chciało je dawać, ale może kiedyś będą. I taki jest ideał artykułu o postaci z gry. Prosty, bez ukwieceń, opisów, lore, informacji z dialogów czy czegokolwiek ponadto co się wydarzyło w grze.

      Bez obrazy, ale takie pisanie na podstawie questów, wydaje mi się.... kiepskie to złe słowo ale nie dość dobre. LORE TES to nie tylko questy ale i całe wydażenia, życie i momenty. Takie krótkie pisanie powoduje, że jesteśmy mniej rzetelni i dokładni niż ta angielska.

        Wczytuję edytor...
    • Jak nie ma zdjęcia postaci z gry, to albo trzeba je dodać albo nie ma postaci. Osobowość to zajęcie dla psychologa, a i oni tego nie potrafią opisać czy przyporządkować. To tylko pole do popisu dla ideowców, którzy chcą kogoś w dany sposób zabarwić. Nie musisz pamiętać cytatów, ktoś inny je doda i nie z pamięci tylko z kodu, razem z błędami tłumaczenia bo tak trzeba.

      Ekwipunek w punktach i nie jest to to samo co można dostać z postaci, bo Sinding nie nosi skóry zbawcy, tylko te spodnie i jeżeli w kodzie gry tak jest to może też nosić ten pierścień, ale twórcy pewnie tego nie zrobili, więc nosi tylko spodnie, dopóki ktoś nie sprawdzi w plikach i nie okaże się że nosi udowadniając fałsz tej tezie. A jako że NPC w ESO mają losowy ekwipunek, to bardzo proste i logiczne rozwiązanie: nie dajemy sekcji „ekwipunek”.

      W artykułach z gier nie ma miejsca na choćby źdźbło lore, informacje o tym są w artykułach, nie przypisanych do żadnej z gier, czyli specyfikowanych dla lore. Takie krótkie pisanie sprawia że jesteśmy bardziej rzetelni niż angielska wiki, która pozwala na wprowadzenie swojej inwencji twórczej do surowych artykułów, przeznaczonych tylko i wyłącznie na obiektywne informacje o modelu postaci, zadaniach, liniach dialogowych i statystykach.

      Każda inna informacja jest zbędna. Więcej niż trzeba znaczy gorzej, i to jest uniwersalne dla każdych artykułów, również w artykułach o lore (ohydne zapożyczenie).

        Wczytuję edytor...
    • A jak jest postać tylko wspominana (Np.: The Ghost of the Green)? Nie spotykamy jej, nie mamy jej zdjęć a tylko fragmenty opisu wyglądu? To też nie istnieje? Co do osobowości to nie trzeba papierka że skończyło się studia psychologiczne, żeby rozpoznać jaka osoba jest z charakteru. Cytaty z ESO przepisuje prosto z gry. Słowo w słowo.

      Jeśli chodzi o ekwipunek to mogę się zgodzić ze Skyrimem, ze użyjemy kodów gry. Ale eso? Nie możemy usuwać sekcji przez to, że NPC-ty mają losowy ekwipunek. Można to zrobić tak jak pisze w moich artykułach o nich.

      I jak można pisać pisać o postaci bez lore. Lore to wszystko: postaci, wydarzenia, miejsca, wierzenia, przedmioty. Pisać o postaci bez dania lore to jak pisać biografię Mickiewicza bez uwzględnienia gdzie się urodził, kiedy żył, kiedy umarł a tylko pokrótce wspomnieć co napisał.

      Od tego jest społeczność, aby weryfikować które informacje są potrzebne a które nie. Surowe i nudne artykuły po prostu nie będą czytane bo będą nudne. Potrzebne są ubarwienia, ciekawostki i zgodność z lore aby to miało sens i aby ktoś to przeczytał. Bo jak nie, to ta wiki, skończy zapomniana przez wszystkich. Bo wszyscy będą woleli poświęcić trochę czasu więcej, poczytać o świecie i postaciach TES na angielskiej wiki niż czytać suche i nudne fakty, z których i tak się nic nie dowiedzą, bo będą odcięte od lore.

        Wczytuję edytor...
    • 1. lore, nie wiem czemu myślisz że wspomniana postać zaliczałaby się do którejkolwiek z kategorii z gier

      2. nawet psycholog nie potrafi ocenić, a ty tak. Pomijając że mamy dwa rodzaje zachowań w grze, agresywny i nerwowy, co i tak jest tylko miniskularnym elementem spektrum ludzkiego charakteru. Natomiast wiem że mogę napisać że Ulfrik jest pewny siebie lub zadufany, bo takie mam intencje jako subiektywny opisywacz czyjegoś zachowania. Subiektywizm jest niemile widziany w artykułach.

      3. Nikt ci nie zarzucił że nie przepisujesz cytatów słowo w słowo. Nie stwierdziłem nawet że mnie obchodzi za bardzo co robicie z tymi artykułami z ESO.

      4. Tak napisz że ekwipunek jest losowy pod każdą z postaci. Nie za bardzo mnie obchodzi co piszecie w ESO, dałem ci tylko logiczne rozwiązanie.

      5. Proste mamy podział na wiki, na artykuły o lore i z gier. Pierwsze piszesz o tym co jest w źródłach i informacje treściwe, w drugich podajesz suche informacje, przydatne dla ludzi szukających konkretnych informacji. Nikt nie czyta biografii mało znaczących postaci z gier. A jak jest jakaś bardziej znacząca to ma artykuły i w grze i w lore. W grze ma suche informacje o mechanice, w lore, właściwie też suche informacje, ale pochodzące z każdego możliwego źródła.

      6. Ingerencja społeczności w działanie wiki jest z góry zakwalifikowana jako szkodliwa, sugerująca rozwiązania ad populi zamiast pomagającą sprawności wiki w przekazywaniu zaszufladkowanych odpowiednio informacji.

      7. Artykuły od gier są po to by dowiedzieć się gdzie można znaleźć w konkretnej godzinie danego NPCa, jakie zadania i jak są z nim związane, co otrzyma się z jego szczątków jak się go zabije, jakie ma staty by było wiadomo czy da się go zabić i jakim kodem go przywołać do siebie. Biografie są nudne i nikogo nie obchodzą, nikt ich nie czyta, bo po co jak wystarczy zobaczyć jakie ma cytaty by wiedzieć o czym mówi.

      8. Ubarwienia to inne słowo na zakłamania, których im więcej napisane tym więcej. Ciekawostki muszą być ciekawe, a nie „postać mówi x” jak napisałeś w jednej z ciekawostek.

      9. Zgodność z lore sugerowałoby że Sinding występuje w lore, a nie występuje, nie ma żadnej książki z nim, ani nie jest osobą ważną dla historii świata TES. Ergo nie będzie miał artykułu w lore, bo nie ma o nim nic.

      10. Suche fakty to synonim pozyskania wiedzy, nie wiem co chcesz przekazać proponując ich odwrotne znaczenie. I nikt nie czyta biografii postaci, nigdzie. Jedyne co angielska wiki daje użytkownikowi to utrudnienie pozyskania wartościowych informacji i nie zapisywanie tych po które przyszedł. Nie bez powodu jest ona drugą po UESP wiki o TESach. Gdzie dowiadujesz się o biografii postaci, zamiast o tym co można z niej uzyskać w ciągu rozgrywki.

        Wczytuję edytor...
    • 1. Gra to też lore. Jeśli jakaś postać w niej jest, to jest elementem lore.

      2. Opisywanie zachowań nie jest trudne. Zwłaszcza, ze mamy tu zaprogramowane npc-ty a nie żywe osoby.

      3. Oki.

      4. Nie każda postać ma losowy ekwipunek. jednak należy napisać, co kto ma. Usuwanie całej sekcji jest nielogiczne.

      5. Nie można rozdzielać gry i lore, bo gry to główny element i źródło wiedzy o lore.

      6. Jako admin powinieneś mieć więcej zaufania do społeczności. To wiki ma najmniej trolli ze wszystkich a uwierz mi: na wielu już pisałem i z wielu korzystałem.

      7. Artykuły z gier powinny być po to aby się dowiedzieć konkretne informacje, ale też, żeby dowiedzieć się coś więcej o historii postaci itp. Wiki, nie może być tylko od tego, żeby ktoś mało cierpliwy, zamiast poczekać na npc-ta to sprawdzał kiedy ma być w danym miejscu.

      8. Nikt tu nie mówi o ubarwianiu. Mi chodzi o to, że artykuły nie mogą być szare. Trzeba dawać opinie, spostrzeżenia, ale tylko takie, które są zgodne z prawdą. Bo trzeba pamiętać, ze świat TES cały czas się rozwija. Wielu fanów ma własne spekulacje, spostrzeżenia i poglądy, a wiki, powinna ułatwić im wyrabianie opinii, a nie zmuszać ich do zaglądania do obcojęzycznych wiki.

      9. Sinding jest w grze, znaczy ze jest w lore.

      10. Znam całą masę ludzi, którzy jak czytają o poszczególnych postaciach, to czytają i szukają bibliografii. Szukają informacji o nich. O ich życiu, poglądach, przejściach. A nie o tym co można zobaczyć w grze w czasie krótkiego questa. Gdyby skupiać się tylko na wydarzeniach questowych to takie wiki, nie miałyby sensu bytu.

        Wczytuję edytor...
    • 1. Nie, lore to elementy fabularne, gra zawiera elementy lore, ale pełni głównie funkcję rozrywkową, nie można brać jej mechaniki podporządkowanej wygodzie za lore

      2. Jeśli zachowaniem można nazwać nerwowość albo agresywność, to spoko, ale tak nie jest. Plus zaprogramowane są animacje, jako że bardziej rozwinięte postacie mają więcej linii dialogowych, zanika u nich różnorodność, powodując zanik uśrednionych emocji. Jako że mniej rozwinięta postać z tego powodu byłaby bardziej ucharakteryzowana przez pojedyńcze emocjonalne odzewy, nasuwa się odpowiedź na pytanie czemu losowa postać drugoplanowa, ma mniej emocji niż pierwszoplanowa.

      4. Jest logiczne jak jest losowe. Nie rozpisujemy się że jakaś postać nie ma ekwipunku. Usuwamy te sekcje gdzie nie ma co napisać. Tak jest wszędzie.

      5. Nie, gry to głównie mechanika, lore to źródła i wątki zadaniowe. Dla efektywności przekazu informacji te dwa elementy zostały rozdzielone.

      6. Nie jestem adminem, oraz wiem co powinienem, sumiennie edytować. Trolle nie mają tu nic do czynienia, użytkownik wiki, nie wprawiony w jej mechanikę, nie ma pojęcia co jest korzystne dla wiki, czyli szkodziłby gdyby jego głos miał na nią wpływ.

      7. Historia postaci jest:

      a.) w wątku zadaniowym
      b.) w cytatach (zwykle prawie nic)

      8. Powiedziałeś o ubarwianiu. Opinie i spostrzeżenia są z założenia ubarwiające i nie oddające sumiennie rzeczywistości, ergo fałsz. Argument że świat TES się rozwija ma się tu nijak. To co napisałeś o spekulacjach i opiniotwórstwie jest podstawowym problemem dzisiejszych mediów, tutaj tak ni e będzie, każdy potrafi sobie lepiej wyrobić opinię w oparciu o fakty, nie opinie innych.

      9. Wyżej napisane czemu nie.

      10. Te postacie są charakteryzowane przez te questy, nie wiem czego ludzie mogą szukać, chyba tych czyichś opinii. Całością postaci są jej linie dialogowe i linie zadaniowe, reszta to domysły. Nie zamierzam truć ludziom osądu, tylko dlatego że istnieją ludzie którzy lubią mieć osąd otruwany.

      PS: Mam jutro egzamin, więc się uczę, nie odpowiem już dziś na żadne pytanie

        Wczytuję edytor...
    • 1. Wydarzenia z gry są zgodne z lore. To co dzieje się w grze fabularnie jest lore.

      2. My nie mówimy tu o ogóle tylko o pojedynczych postaciach. Każda z postaci ma trochę inne zachowania i charakter i to należy opisywać.

      4. Przy Sindingu było opisane, co z niego pozyskujemy a i tak usunąłeś tą częśc artykułu.

      5. Ale to co dzieje się w grze jest elementem lore. O TES mamy tylko w rl dwie książki i to ponoć nie za dobre. Całą wiedza o lore jest w grach. I każda kolejna część gry staje się kolejnym elementem budowy świata. Co znaczy: Gra = lore

      6. Ale sztywne szuflatkowanie zniechęca ludzi do pisania. Jak ludzie mają sie anuczyc co jest dobre, jeśli uczy sie ich pisania wiążąc im ręce?

      7. Historia postaci jest w:

      a) w wątku zadaniowym 
      b) w cytatach ( w eso jest od groma tego ale jak sam powiedziałeś: nie obchodzi cie to) 
      c) w książkach i innych dokumentach w grze
      d) w kwestiach innych npc-tów
      e) w samej grze.

      Ograniczanie się do dwóch pierwszych źródeł powoduje że historia jest niekompletna. A jako student historii mogę cie zapewnić, ze nie można opierać się na pojedynczych źródłach.

      8. A postać Ulfrika? Na początku wydaje się walczyć o wolność Skyrim, ale dokumenty w ambasadzie Talmoru zdają się przeczyć temu. I jak go określisz w "suchych faktach" jako "szpieg i zdrajca" czy jako "bohater nordów"?

      9. Wyżej napisane czemu tak.

      10. Czy ja powiedziałem coś tu o osądach? Powiedziałem tylko, że postacie z gier są elementem lore i że informacje o nich są zawarte w wielu innych źródłach niż tylko questy (patrz punkt 7). To co ludzie sobie uzmysłowia to ich sprawa. Ale artykuły na wiki nie mogą być aż tak ograniczone. Trzeba czerpać wiedzę z wielu źródeł (ponownie patrz punkt 7).

      Powodzenia na egzaminie. :)

        Wczytuję edytor...
    • Dość późno odpowiadam, ale dopiero co skończyła mi się sesja i wytrzeźwiałem po oblewaniu jej. Winc.

      1.Fabuła jest małą częścią gry, większość, NPC, mechanika zadań czy przedmioty oraz zaklęcia, poza mocno uogólnionym zarysem nie należą do tego co nazywamy lore. A tym bardziej w tak mało posiadającej fabułę serii jak TES, gdzie fabuła jest po to by można było koło niej zachaczyć przybliżąjącą RPG rozgrywkę.

      2. Nie wiem jak można, nie mówiąc o pojedyńczych postaciach, mówić o każdej postaci. Pomijając NPC są tylko po to by przekazać info dotyczące zadań i, najczęściej niezgodne z prawdą, informacje o świecie. Jedynymi NPCami posiadającą jakiekolwiek ślady osobowości są te związane z głównym wątkiem, a i tak można je opisać tylko bazując na opisach z gier nie własnym widzimisię, dyktowanym subiektywnym odebraniem animacji i tonu głosu nadanego postaci przez aktora. Same te opisy znajdowane w źródłach i dialogach można wstawić do artykułu z lore o postaci, oddzielnego dla artykułu z gry o NPCu, czego nie robimy, gdy postać jest takim nikim jak Sinding.

      4. To co z niego pozyskujemy nie jest tym samym co wyposażenie, Sinding nie nosi Skóry Zbawcy, więc nie ma jej w wyposażeniu, jak udowodnisz że jest inaczej pokazując screen z TES5edit'a lub Creation Kit'a to pogadamy.

      5. Nie, lore jest w źródłach z książek z gier, ponieważ są całkowicie stworzone przez autorów serii, podczas gdy gra opiera się na mechanice i jej elementy nie mają sensu gdy wprowadzić do niej założenia świata gier, czy świata realnego. To jest gra, a jej elementy wynikające z programowania nie należą do lore.

      6. Wiążąc ręce uczy się ludzi jak pisać z zawiązanymi rękoma, tak zwane usuwanie kółek od rowerka dla dzieci. Oczywiście nie ma to związku z zachęcaniem ludzi do pisania, bo jest na odwrót, zniechęcam ludzi do pisania bzdur koło faktów, by było treściwie, krótko i przejrzyście.

      7. Historia postaci w grach nie ma najmniejszego związku ze źródłami do lore. Materiały z książek są źródłami o lore, dostępnych w artykułach o lore, czyli nie w artykule o Sindingu, który jest postacią czysto występującą w grze i nigdzie poza nią, dzienniki i listy są uznawane za podporządkowane zadaniom i mechanice, czyniąc je materiałami o lore, tylko wtedy gdy dana postać, organizacja, czy cokolwiek o lore, jest zawczasu sprecyzowana w 100% związanych z lore książkami.

      A i „w samej grze” to niesprecyzowany termin, który obejmuje zarówno mechanikę jak i rzadkie elementy fabularne, samej mehaniki jest tak wiele że nie wiem do czego się odnosisz, zwłaszcza biorąc pod uwagę że wyżej wymieniłeś elementy gry, a tu dajesz jej całokształt. Po co więc te elementy, jak można całość tego wypunktowania wykazać w ostatnim podpunkcie?

      8. Ulfrik jak każda postać w lore, ma otrzymać artykuł w lore, koło artykułów z gier. A artykuły z gier dotyczące jego NPCa nie będą posiadały żadnego z elementów lore.

      9. Napisałem w pierwszym podpunklcie czemu tak, nie wiem jak możesz myśleć że mój argument wyżej miałby sugerowałby odwrotną sytuację do tej co w nim zawarłem. To nielogiczne.

      10. Zacytuję „Szukają informacji o nich. O ich życiu, poglądach, przejściach. A nie o tym co można zobaczyć w grze w czasie krótkiego questa.”, tak to osąd, chyba że chcesz to bazować w lore, to dawaj do artykułu o lore, bo jak nie to nie wiem co ty chcesz pisać w artykule z gry. Pomijając oczywiście że Sinding nie posiada wystarczająco informacji poza mechaniką by o nim jeszcze pisać artykuł o lore.

        Wczytuję edytor...
    • Po pierwsze: mam nadzieje, ze udało się zaliczyć sesje. Ja swoja prawie zaliczyłem (jeden egzamin do poprawy)

      Po drugie: Widzę, ze nie dojdziemy na razie do porozumienia, to proponuje "zawieszenie broni" Każdy z nas robi wszystko aby wiki się rozwijała, a wszelkie "utarczki" wyjaśniać i poprawiać na bieżąco.

      Pozdrawiam

        Wczytuję edytor...
    • Poza tym „szpieg i zdrajca” wzajemnie się wykluczają. Chyba że uznasz, że zdradził Thalmor, ale wówczas byłby podwójnym szpiegiem i zdrada nie miałaby miejsca. Oczywiście zakładając że jest ich szpiegiem, co raczej byłoby dziwne, bo nie przeprowadza wywiadu tylko dywersję, co nie leży w gestii szpiega.

        Wczytuję edytor...
    • Nie zauważyłem odpowiedzi, bo napisałem swoją zanim napisałeś swoją i FANDOM w swej niezmierzonej nieudolności nie powiadomił mnie o tym. Sesję kak wspomniałem, oblewałem, a nie wiem czy ktoś w rozpaczy oblewa porażkę. Co do „zawieszenia broni” to ok.

        Wczytuję edytor...
    • Użytkownik Fandomu
        Wczytuję edytor...
Daj Septima tej wiadomości
Przyznano Septima tej wiadomości!
Zobacz kto dał Septima tej wiadomości