FANDOM

Westtry - miasteczko umiejscowione w zachodniej części Wysokiej Skały na terenie Cambray Hills[1][2]. Ulokowane jest na południowy - zachód od Camlorn nad brzegiem jeziora[1].

Administracja Edytuj

Miasto utrzymywało się przede wszystkim z drobnego handlu[3]. Funkcjonowały w nim sklepy i karczmy[3][4].

Pod względem obronności Westtry opierało się na niezbyt licznej straży miejskiej i ochotnikach wywodzących się spośród mieszkańców[3][4]. W razie zagrożenia miasteczko mogło liczyć na wsparcie ze strony żołnierzy z pobliskiego Camlorn[3].

Zarządcą wioski przynajmniej do jej upadku w Drugiej Erze, nie był żaden urzędnik, a wybierany przez społeczność lokalną mieszkaniec, który cieszył się odpowiednim szacunkiem[5]. Zostawał on wówczas i zarządcą wioski i niejako dowódcą straży miejskiej[3][5].

Historia Edytuj

Druga Era Edytuj

Miasteczko Westtry zostało założone przed 2E 219[6]. Mniej więcej po 2E 220, zostało najechane przez nordów[3][6]. Nieliczni obrońcy pod dowództwem Rosalind Milielle stawili opór najeźdźcom, jednak bezskutecznie[3][4]. Dodatkowo, pomimo rozpalenia ogniska sygnałowego, żołnierze z Camlorn nie przybyli Westtry z pomocą[3].

Lokalny kapłan Stendarra, Leon Milielle słysząc rozpaczliwe krzyki mordowanych mieszkańców, oraz odgłosy walki, zaczął modlić się do swojego bóstwa o pomoc[4]. Bóg Miłosierdzia zdawał się być głuchym i ślepym na tragedię Westtry[3]. Zdesperowany Leon zaczął więc modlić się do daedr[3]. Oferował im swoja duszę i błagał ich o uratowanie wsi. Jedynym który odpowiedział był Molag Bal[3]. Pan Dominacji wysłuchał oferty kapłana i przystał na nią. Szybko jednak się okazało, iż oszukał Leona[3][7].

Deadryczny Książę pozwolił nordom zniszczyć Westtry i zabić mieszkańców[3]. Gdy tylko walki ustały Molag Bal zabił najeźdźców, a następnie wskrzesił ich i mieszkańców, zmuszając ich tym samym do ciągłego powtarzania bitwy[3][7]. Jedynie duch Leona zachował świadomość i rozpaczliwie szukał wybawienia[8].

W 2E 582, w pobliżu ruin Westtry przechodził Vestige[1]. Leon, zatrzymał go i opowiedział mu historię miasteczka i poprosił go o pomoc w zdjęciu klątwy[8]. Bohater zgodził się, po czym wykonał wszystkie wymagane czynności potrzebne do zdjęcia klątwy[3]. Pokonał też upiora zrodzonego z ducha Rosalind, który to trzymał dusze najeźdźców i mieszkańców w świecie żywych[7][8]. Z pomocą uwolnionej spod czaru Molag Bala kapitan straży miejskiej, Vestige pozbywa się duchów nawiedzających Westtry sprawiając, iż stało się ono na nowo zdatne do zamieszkania przez śmiertelników[7].

Trzecia Era Edytuj

Między Drugą a Trzecią Erą Westtry zostało na nowo zasiedlone[1][2].

Na krótko przed Wypaczeniem na Zachodzie, Westtry było częścią Księstwa Daenia[2]. W tamtym okresie funkcjonowały w niej liczne sklepy i tawerny[2]. Gildie Wojowników i Magów miały tam swoje posterunki[2]. Nawet Gildia Złodziei była tam obecna, a Mroczne Bractwo miało tam jedną ze swych kryjówek[2].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 The Elder Scrolls Online
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 The Elder Scrolls II: Daggerfall
  3. 3,00 3,01 3,02 3,03 3,04 3,05 3,06 3,07 3,08 3,09 3,10 3,11 3,12 3,13 3,14 Zadanie: The Ghosts of Westtry z gry The Elder Scrolls Online
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Rosalind's Orders - Rosalind Milielle
  5. 5,0 5,1 Dialog z Rosalind Milielle z zadania Memento Mori z gry The Elder Scrolls Online.
  6. 6,0 6,1 Letters from Leon and Rosalind - Rosalind Milielle
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Zadanie: Memento Mori z gry The Elder Scrolls Online.
  8. 8,0 8,1 8,2 Dialog z Leonem Milielle z gry The Elder Scrolls Online

Zobacz też: Edytuj