FANDOM

Wiadomość od Dagoth Ura – list od Dagoth Ura dla Nerevaryjczyka.

Treść Edytuj

Lord Nerevar Indoril, Hai Resdaynia
Bracie Mój, Panie i Towarzyszu

Pomnij, że onegdaj byliśmy przyjaciółmi i braćmi, Lordzie Nerevarze, w czasie wojny i pokoju jednako. Żaden rycerz nie służył ci nigdy lepiej i większych dowodów nie złożył oddania. Wiele z tego, co uczyniłem, działo się na twoje polecenie, na czym często cierpiałem ja sam i mój honor.

A przecież pod Czerwoną Górą powaliłeś mnie, gdy strzegłem skarbu, któregoś sam, pod przysięgą, kazał mi bronić. Okrutny był to cios i bolesna zdrada, paść z twojej ręki jak ostatni zdrajca.

Mimo to, pomny na naszą dawną przyjaźń, gotów jestem przebaczyć ci i wynieść cię wysoko w szeregach moich pomocników. Szósty Ród nie zginął, ale spał jeno. Teraz budzimy się z tego długiego snu, by oswobodzić Morrowind z rąk obcych władyków i bluźnierczych kłamców. Gdy siedlisko zarazy zostanie już oczyszczone z fałszywych przyjaciół i chciwych złodziei, dzieci Velotha przywrócą mu dawny blask i znów nazwą je domem.

Odwiedź mnie na Czerwonej Górze, druhu serdeczny. Zaklinam cię na przyjaźń i honor, które były niegdyś naszym udziałem. Przyjmij moją propozycję, a służył ci będę radą i pomocą. Ścieżka prowadząca na Czerwoną Górę jest długa i pełna niebezpieczeństw, ale jeśliś godzien, znajdziesz tu mądrość, zaufanego przyjaciela i wystarczającą potęgę, by przywrócić właściwy porządek świata.

Na zawsze twój oddany przyjaciel,
Lord Voryn Dagoth, Dagoth Ur