FANDOM

Wyśniony Krok

TreśćEdytuj

WYŚNIONY KROK

Tajemniczy alchemicy
Vaerminy

Od tysięcy lat kapłani Vaerminy parają się sztuką alchemii. Złożoność i potęga ich tajemnych mikstur są legendarne. Te alchemiczne skarby są tak cenione, że za jedną buteleczkę na czarnym rynku trzeba zapłacić dziesiątki tysięcy septimów.

Z wielu mikstur, które do tej pory stworzono, prawdopodobnie najbardziej imponującą jest Letarg Vaerminy. Jeden łyk tego kleistego płynu wprowadza człowieka w stan zwany „Wyśnionym Krokiem", w którym można przeżyć cudze wspomnienia, jakby były rzeczywistością. Pijący staje się ich integralną częścią i tak też traktują go wszystkie napotkane istoty. Zachowuje się w sposób, w jaki zachowywała się osoba, której wspomnienia przeżywa.

Dla postronnego obserwatora człowiek, który uraczy się miksturą, zdaje się znikać, albowiem przemierzając drogę w krainie snu, przemierzają ją również w rzeczywistości. Kiedy efekt Letargu minie, człowiek wraca do rzeczywistości w miejscu, w którym zakończył swą podróż w Wyśnionym Kroku. Czasem jest to zaledwie parę kroków, innym razem tysiące mil w ciągu kilku minut.

Należy podkreślić, że Wyśniony Krok jest wyjątkowo niebezpieczny. Na śmiałka czeka wiele niebezpieczeństw. W niektórych snach może bowiem doświadczyć sytuacji zagrażających życiu, na przykład chorób, przemocy czy nawet śmierci. W większości przypadków człowiek powraca po prostu do rzeczywistości bez szwanku. Czasem jednak tak się nie dzieje, może bowiem zniknąć na zawsze albo powrócić martwy. Zdarza się też, że pojawia się w niebezpiecznych miejscach w świecie rzeczywistym, chociaż w Wyśnionym Kroku mogło się wydawać, że okolica jest bezpieczna.

Letarg Vaerminy jest równie tajemniczy i niepojęty, jak kapłani, którzy go stworzyli. Nie wiadomo, czy ten niespotykany sposób transportu to rezultat samej mikstury, czy może tajemniczej interwencji Vaerminy. Faktem jest jednak to, że Wyśniony Krok pomaga pokonać tereny, zdawałoby się, nie do przebycia, co sprawia, że wiele osób przymyka oko na skutki uboczne.