FANDOM

Gdy zakończyła się ostateczna bitwa na pozbawionej życia przełęczy i topniejący śnieg poniósł krew elfów do morza, załogi okrętów Kaal Kaaz, Sadon Reyth i wreszcie wielce osławiona załoga Ylgermet, okrętu pana naszego, rozeszły się własnymi drogami, by nigdy już nie stanąć do boju ramię w ramię.

―Pieśni Powrotu, tom 19

Ylgermet – okręt powstały w masywnych stoczniach Jylkurfyk, w Atmorze. Został stworzony na Powrót Pięćsetki Towarzyszy. Kapitanem okrętu był legendarny Ysgramor.

Historia Edytuj

Po przekroczeniu Morza Duchów i odzyskaniu Saarthal, został założony Krąg Kapitanów.[1] Postanowiono wtedy, że każdy kapitan wraz ze swoją załogą powinien pójść własną drogą. Załoga Ylgermeta połączyła się z ekipami Kaal Kaaz i Sadon Reyth, aby walczyć z elfami na obszarze Wschodniej Marchii.[2]

Jednakże Ysgramor natrafił wkrótce na Kurhan Yngola - miejsce pochówku swojego syna Yngola. Rozżalony postanowił zbudować miasto, które służyłoby jako pomnik ludzkości. Budowie miasta przysłużyło się wielu elfich niewolników - tak też powstał Wichrowy Tron zbudowany w Atmorańskim stylu.

Przypisy Edytuj

  1. Pieśni Powrotu, tom 7
  2. Pieśni Powrotu, tom 19