FANDOM

Otwieraj drzwi i pojemniki za pomocą wytrychów.

―Opis z gry

Zabezpieczenia (Oblivion)
Zabezpieczenia - umiejętność występująca w grze The Elder Scrolls IV: Oblivion, której główny współczynnik to Zwinność należąca do specjalizacji ukrywania się.

Rangi Edytuj

Informacje dotyczące otrzymywanych bonusów przy podnoszeniu poziomu umiejętności na kolejne rangi:

Ranga Komunikat
Uczeń Delikatny szczęk wytrychów i przesuwających się zapadek zamka to dla ciebie najpiękniejsza symfonia. Dzięki swym rosnącym zdolnością zostajesz uczniem w zakresie zabezpieczeń. Gdy podczas otwierania zamka złamiesz wytrych, spowoduje to opadnięcie tylko trzech zapadek.
Czeladnik Delikatny szczęk wytrychów i przesuwających się zapadek zamka to dla ciebie najpiękniejsza symfonia. Dzięki swym rosnącym zdolnością zostajesz czeladnikiem w zakresie zabezpieczeń. Gdy podczas otwierania zamka złamiesz wytrych, spowoduje to opadnięcie tylko dwóch zapadek.
Ekspert Delikatny szczęk wytrychów i przesuwających się zapadek zamka to dla ciebie najpiękniejsza symfonia. Dzięki swym rosnącym zdolnością zostajesz ekspertem w zakresie zabezpieczeń. Gdy podczas otwierania zamka złamiesz wytrych, spowoduje to opadnięcie tylko jednej zapadki.
Mistrz Delikatny szczęk wytrychów i przesuwających się zapadek zamka to dla ciebie najpiękniejsza symfonia. Dzięki swym rosnącym zdolnością zostajesz mistrzem w zakresie zabezpieczeń. Gdy podczas otwierania zamka złamiesz wytrych, nie spowoduje to opadnięcie żadnej zapadki.

Awansowanie Edytuj

Poziom umiejętności zwiększa się o 1,5 punktu doświadczenia zależnie od podniesienia jednej zapadki czy opcji automatycznej próby.

Mini-gra Edytuj

Zabezpieczenia – mini-gra (Oblivion)

Mini-gra zabezpieczeń

Sukces w otwarciu zamka zależy od skuteczności przejścia mini-gierki, w której należy podnosić zapadki zamka wytrychem i w momencie charakterystycznego grzechotu kliknąć w celu zatrzymania zapadki poprzez przekręcenie zamka, gdy wszystkie z pięciu zapadek nie blokują zamka następuje jego otwarcie. Kliknięcie w nieodpowiednim momencie powoduje zarówno błąd jak i utratę wytrychu. Nie przekręcenie zamka nie powoduje błędu i można ponownie wielokrotnie podnosić tak zapadkę bez żadnej szkody. Po nieudanej próbie podniesienia jednej zapadki opadają wszystkie pozostałe, które na początku były w pozycji zamykającej zamek, jest to ograniczane przez bonusy rang umiejętności.

Można też nie skupiać się na mini-grze i siłowo otworzyć zamek, takie próby kończą się zależnym od zarówno przypadku, jak i stopnia umiejętności, powodzeniem i nie ma się na nie bezpośredniego wpływu. Niepowodzenie powoduje utratę wytrychu, jednak powodzenie zapewnia całkowite otwarcie zamka. Często kończy się to stratą wielu wytrychów.

Tworzenie postaci Edytuj

Następujące rasy posiadają bonus do tej umiejętności:

Następujące klasy mają tę umiejętność jako umiejętność główną: