Dom Koszmarów - zadanie dla daedrycznego księcia Molag Bala.

Opis zadaniaEdytuj

Uaktywnienie zadaniaEdytuj

Wymagania do uaktywnienia zadania: - Zadanie to można zaliczyć w dowolnym momencie gry. Można go bez większych przeszkód przejść w początkowej fazie rozgrywki, bo choć konieczne okaże się stoczenie kilku walk, to nie powinny one być trudne.

Zacznij od wybrania się do Markartu zlokalizowanego w zachodniej części mapy. Jeżeli jeszcze nie byłeś w tym mieście, to najłatwiej możesz tam dotrzeć korzystając z usług powozu (np. tego w stajniach w Białej Grani).

Po dotarciu do miasta wybierz się w prostej linii na zachód. Przy jednym z domów powinieneś spotkać Strażnika Stendarra o imieniu Tyranus, który w zależności od tego ile razy odwiedzałeś już Markart może rozmawiać z Yngvarem lub stać w pojedynkę. Uwaga - Jeżeli nie widzisz Tyranusa, to spróbuj wyjść z miasta i następnie ponownie do niego wejść.

Podejdź do strażnika Tyranusa celem zainicjowania z nim rozmowy, a zostaniesz wypytany o opuszczony dom. Od Tyranusa dowiesz się, że służy w Straży Stendarra. Strażnik wyjawi Ci ponadto, że podejrzewa, iż dom, przy którym stoi jest zamieszkiwany przez kogoś odprawiające mroczne rytuały na część daedrycznych bóstw. Na sam koniec spotkania zaoferuj swoją pomoc we wspólnym zbadaniu domostwa.

Zbadanie opuszczonego domuEdytuj

Nowy cel główny: Przeszukaj opuszczone domostwo

Skorzystaj z drzwi prowadzących do opuszczonego domu. Po znalezieniu się w środku ruszaj za strażnikiem Tyranusem, wysłuchując po drodze jego komentarzy. Docelowo musisz wybrać schody prowadzące do piwnicy.

Niedługo po znalezieniu się w piwnicy dotrzecie do drzwi i Tyranus poprosi Cię o ich zbadanie. Wejdź w interakcję z drzwiami, które okażą się zamknięte. Tyranus dokładnie w tym samym momencie dojdzie do wniosku, że miejsce to jest siedzibą potężnej daedry i rzuci się do ucieczki.

Ruszaj za Tyranusem, który zacznie biec z powrotem do wyjścia z domu. Po drodze będziesz wysłuchiwał nawoływań daedrycznego bóstwa, zachęcającego Cię do zamordowania strażnika.

Po dotarciu do wyjścia okaże się, że jest ono zamknięte. Co więcej, Tyranus za kilka chwil wpadnie w szał i zacznie Cię atakować. Dobrym pomysłem jest przystąpienie do atakowania strażnika zanim do tego dojdzie, dzięki czemu będziesz mógł wykorzystać element zaskoczenia na swoją korzyść. Pilnuj się, bo Tyranus może korzystać z zaklęć, choć jego pokonanie nie powinno okazać się zbyt trudne.

Nowy cel główny: Znajdź swoją nagrodę

Po tym jak zabijesz Tyranusa ponownie odezwie się do Ciebie tajemniczy głos, zapraszając Cię po odbiór nagrody. Zanim cokolwiek zrobisz rozejrzyj się po całym domostwie i koniecznie zbadaj ciało pokonanego Tyranusa, bo powinien on mieć przy sobie co najmniej kilka bardzo wartościowych przedmiotów. Dopiero teraz powróć do piwnicy i otwórz drzwi by skorzystać z niedostępnego wcześniej przejścia.

Podążaj liniową ścieżką, natrafiając wkrótce na wejście do jaskiń. Docelowo musisz dotrzeć do niewielkiego ołtarza. Spróbuj wejść w interakcję z zardzewiałą buławą, co doprowadzi do uwięzienia bohatera w dużej klatce.

Przed Tobą rozmowa z Molag Balem czyli daedrycznym Panem Dominacji. Molag będzie chciał żebyś przyprowadził w to miejsce kapłana podlegającego innemu daedrycznemu bóstwu, tak by mógł następnie zmusić tę osobę do oddania mu swojej duszy. Wybór opcji dialogowej nie odegra żadnej roli, bo i tak otrzymasz zadanie odnalezienia kapłana.

Odnalezienie kapłanaEdytuj

Nowy cel główny: Znajdź kapłana Boethiah

Wyjdź z Opuszczonego domu i otwórz mapę świata. Podanie dokładnego miejsca przebywania kapłana nie jest niestety możliwe, ze względu na to, że będzie on przetrzymywany w losowo wybranym miejscu w świecie gry, przy czym zazwyczaj jest to jakaś twierdza lub fort. Udaj się w to miejsce. Po dotarciu do celu podróży musisz się oczywiście liczyć z tym, że na drodze do kapłana staną ci mniej lub bardziej wymagający przeciwnicy. W zależności od upodobań możesz w całości zabezpieczać kolejne obszary lub skupić się jedynie na aktualnym celu zadania.

Kapłan będzie najprawdopodobniej pilnowany przez mini-bossa, tak więc warto się pilnować podczas finałowej potyczki. Bardzo prawdopodobne jest to, że poszukiwana osoba będzie przetrzymywana w klatce lub w więzieniu i w zależności od upodobań możesz skorzystać z wytrychów lub zbadać ciała okolicznych wrogów w poszukiwaniu klucza.

Podejdź do Logrolfa Niewątpiącego i zainicjuj z nim rozmowę. Kapłan nie będzie chciał uwierzyć w to, że przyszedłeś go uratować i możesz się w takiej sytuacji zachować na trzy zasadnicze sposoby. Jeżeli Twoja postać ma wysoko rozwiniętą umiejętność Retoryka, to Logrolfa najlepiej będzie przekonać do swoich racji lub zastraszyć. W przeciwnym wypadku podaruj mu trochę złota.

Nowy cel główny: Uwolnij Lorgrolfa

Jeżeli udało Ci się "zaliczyć" rozmowę z Logrolfem, to kapłan poprosi Cię o jego oswobodzenie i warto oczywiście tak postąpić. Logrolf automatycznie powinien wydostać się z tego miejsca i wybrać się do domu, który niedawno zbadałeś.

Powrót do ołtarza Molag BalaEdytuj

Nowy cel główny: Idź do opuszczonego domostwa

Opuść miejsce, w którym więziony był Logrolf, otwórz mapę świata i powróć do Markartu. Po dotarciu do miasta ponownie skieruj się do Opuszczonego domu. Powinieneś zauważyć, iż Logrolf dotarł tu przed Tobą, tak więc ruszaj za nim, kieruj się oczywiście w stronę sali, w której znajduje się ołtarz.

Po znalezieniu się przy ołtarzu Logrolf zostanie automatycznie uwięziony w klatce. Podejdź w to miejsce i wysłuchaj rozmowy pomiędzy kapłanem i Molag Balem. Daedryczny Pan Dominacji po kilku chwilach przekaże w Twoje ręce zardzewiałą buławę i poprosi Cię o przystąpienie do torturowania Logrolfa.

Nowy cel główny: Pobij Logrolfa, by zmusić go do posłuszeństwa

Nowo pozyskanej buławy nie musisz wybierać z inwentarza, bo automatycznie stanie się ona Twoją domyślną bronią. Przystąp do atakowania uwięzionego Logrolfa. Mag nie będzie się w ogóle bronił. Co więcej, do "walki" może także dołączyć członek Twojej drużyny.

Nie przejmuj się tym, że Twoje ataki doprowadzą do śmierci Logrolfa, gdyż Molag go po chwili wskrzesi i rozkaże Ci wznowić torturowanie kapłana. Ponownie wyczerp jego cały pasek zdrowia, a tym razem Logrolf powinien się poddać i obiecać swoje posłuszeństwo.

Nowy cel główny: Zabij Logrolfa

Wysłuchaj kolejnej rozmowy, na zakończenie której Molag Bal poleci Ci zabić Logrolfa. Po raz ostatni przystąp do atakowania kapłana, który także teraz nie będzie w żaden sposób bronił.

Nowy cel główny: Porozmawiaj z Molag Balem

Pozostało Ci już tylko odbyć finałową rozmowę z Molag Balem. Daedryczne bóstwo wynagrodzi Cię przekazując w Twoje ręce buławę Molag Bala. To doskonały przedmiot dla wojownika specjalizującego się w stosowaniu broni jednoręcznej, który pozwala na odbieranie przeciwnikom magii i kondycji. To już koniec tego questu.