Lich's Soul (ang. Dusza lisza) – zadanie w grze The Elder Scrolls II: Daggerfall, polegające na zabiciu nieumarłych, zlecone przez Króla Robaków.

Szybka solucja Edytuj

  1. Zabij zombie wysłanego przez Króla Robaków i przeczytaj zaklęcie napisane na nim.
  2. Odwiedź Króla Robaków w Scourg Barrow.
  3. Udaj się do Zamku w Wartowni i zniszcz lisza w lochach.
  4. Zwróć skarabeusza z duszą lisza Królowi Robaków, aby otrzymać nagrodę.

Szczegółowa solucja Edytuj

Jakiś czas po ukończeniu zadania od Morgiah, zaatakuje cię zombie. Zabij go, a pojawi się następująca wiadomość.

Oryginał Nieoficjalne tłumaczenie
Stiched into the zombie's decaying flesh you see the following message:

(Imię gracza),

It would be an honor to have you visit me in my demense at your convenience I have a small matter that you are ideally suited for. As always, my servants will test your mettle. Feel free to dispense with them. They can always be raised again.

The King of Worms

Master of Scourg Barrow

W gnijącym ciele zombie dostrzegasz wyrytą następującą wiadomość:

(Imię gracza),

Twoje odwiedziny w mym majątku przy najbliższej okazji byłyby dla mnie zaszczytem, mam bowiem pewną niewielką kwestię, do załatwienia której jesteś osobą idealną. Jak zawsze, moi słudzy przetestują Twą odwagę. Jeśli zechcesz możesz się ich pozbyć. Zawsze można ich z powrotem wskrzesić.

Król Robaków

Pan Kurhanu Biczowania

Udaj się ponownie do Kurhanu Biczowania i pomów z Królem Robaków, który powie:

Oryginał Nieoficjalne tłumaczenie
(Imię gracza), I am so glad you answered my letter. I hope my messenger was gentle. You have been a loyal servant in the past. Not as loyal as my living dead, but far more versatile. My need involves the lowest depths of Castle Sentinel, and the reward is knowledge that only the dead can provide. Are you willing? (Imię gracza), jestem bardzo zadowolony, że dostałem odpowiedź na swój list. Mam nadzieję, że mój posłaniec był delikatny. Dawniej byłeś wiernym sługą. Nie tak wiernym jak moi żywi zmarli, ale o wiele bardziej wszechstronny. Moja potrzeba wiąże się z najniższymi głębinami Zamku w Wartowni, a nagrodą jest wiedza, który tylko martwy może zapewnić. Czy chcesz wykonać moje zadanie?

Przyjmij zadanie, a kontynuuje:

Oryginał Nieoficjalne tłumaczenie
How amusing. I am looking for the answer to a question. It doesn't exist among the living, but may exist among the dead. I want you to bring me back the ghost of Prince Karolis, the great grandfather of the late King Camaron of Sentinel. Karolis was a sorcerer of no mean skill. He is now a lich deep in the bowels of the castle. I am giving you a special Scarab. If it is close to him when you destroy his physical body, his soul will be trapped in the Scarab. Bring it back to me, and I will tell you a tale few mortals have heard. Nadzwyczajnie. Szukam odpowiedzi na pytanie. Nie istnieje wśród żywych, ale może istnieć pośród umarłych. Chcę, aby mi przynieść z powrotem ducha księcia Karolisa, pradziadka zmarłego króla Camarona z Wartowni. Karolis był czarodziejem o niebagatelnych umiejętnościach. Jest on teraz liszem głęboko we wnętrzach zamku. Daję ci specjalnego skarabeusza. Jeśli będzie blisko niego, kiedy zniszczysz jego ciało fizyczne, jego dusza zostanie uwięziona w skarabeuszu. Przyprowadź go do mnie, a opowiem ci historię, o której niewielu śmiertelników słyszeli.

Znalezienie lisza Edytuj

Lochy pałacu zawierają wielu humanoidalnych przeciwników, takich jak łucznicy i czarownicy, jak również orków i upiory. Jeśli podążysz za niniejszą solucją, jednak, napotkasz bardzo niewielu wrogów.

Zaczynając od sali tronowej, wybierz pierwsze drzwi na południe. Drzwi mogą być zamknięte, więc należy się wcześniej na to przygotować. Używanie siły do otwarcia zamka nie jest dobrym pomysłem, gdyż w pomieszczeniu jest kilku rycerzy, którzy zaatakują cię przy próbie włamania. Po otwarciu drzwi, idź na południe aż dotrzesz do windy, której użyj aby wejść na wyższe piętro.

Po dotarciu na wyższy poziom, idź dalej korytarzem.

Idź korytarzem, dopóki ściany nie zmienią koloru i nie zacznie grać muzyka charakterystyczna dla lochów.

Zejdź po schodach, aż dotrzesz do drzwi. Kontynuuj na wschód przechodząc koło drzwi (nie przez nie) i idź dalej przez skrzyżowanie, następnie skręć na północ i skieruj się na zachód przy następnym skrzyżowaniu. Idź korytarzem na północ, aż zakrzywi się na wschód.

Idź korytarzem przez otwarte przejście i udaj się na południe.

Kontynuuj drogę na południe, aż dotrzesz do windy. Udaj się nią do pierwszego otworu i idź korytarzem do pokoju. Użyj dźwigni w tym pokoju i wróć do windy. Wejdź do niej i udaj się na samą górę.

Ze szczytu windy udaj się na zachód i wejdź do pomieszczenia z licznymi niebieskimi polami siłowymi blokującymi przejście. Twój cel jest za jednym z tych przejść, lecz najpierw trzeba będzie wyłączyć pola siłowe. Udaj się przez południowo-zachodnie drzwi i zjedź windą na dół.

Na dole przy windzie znajduje się dźwignia, lecz nie używaj jej, bo zablokujesz następne drzwi. Na wschodnim krańcu korytarza znajduje się upiór uwięziony za niebieskim polem siłowym; pozbądź się go, póki jest w pułapce. Wjedź południową windą na górę do drugiego otworu.

Przejdź za róg i zabij pająka, aby znaleźć kolejną windę. Wjedź nią na górę.

Ze szczytu windy udaj się na wschód.

Idź korytarzem na północ a dotrzesz do dźwigni. Użyj jej i wróć do windy.

Z windy udaj się na północ przez pomieszczenie z niebieskimi polami siłowymi i wyjdź drugimi drzwiami na lewo. Zjedź na dół windą.

Idź na południe i wejdź do pokoju z kilkoma narzędziami tortur i duchem w małej komnacie na południowy-zachód. Użyj dźwigni w tym pokoju i wróć na górę windą.

Udaj się na południe od windy i zjedź ją na dół.

Idź za róg, za którym został zabity pająk i zjedź na dół kolejną windą.

Pole siłowe, które dawniej przetrzymywało upiora będzie otwarte, co da ci dostęp do kolejnej dźwigni. Użyj jej, aby wyłączyć pole siłowe blokujące dostęp do lisza. Użyj którejkolwiek windy w tym pomieszczeniu i wróć do pokoju z polami siłowymi.
Drzwi w Castle Sentinel (Daggerfall)

Drzwi jest teraz wolny, transparenty zapowiada się źle

Drzwi do lisza są już dostępne.
Prince Karolis (Daggerfall)

Książę Karolis, lisz z Wartowni

Zejdź korytarzem do drugiego pokoju na jego końcu. Zniszcz lisza, żeby złapać duszę księcia Karolisa w skarabeusza, którego dał ci Król Robaków.

Z pokoju z polami siłowymi, cofnij się do wejścia do lochów zamkowych; strażnicy zamkowi nie będą cię atakować na widoku.

Dodatkowe informacje Edytuj

Po przyniesieniu skarabeusza z duszą księcia Królowi Robaków, powie:

Oryginał Nieoficjalne tłumaczenie
Well done (imię gracza). I am sure the prince will be most cooperative. Please accept this (magiczny przedmiot) as a token of my appreciation. In addition, I have decided that it is time for someone outside of Tiber Septim's line to know the truth about the Underking. As you know, Tiber Septim was the first emperor of Tamriel. Toward the end of his wars of conquest, he betrayed his Battlemage, Zurin Arctus. When Zurin died, his soul refused to leave his body. Something to do with the mysterious Numidium. Since that time Zurin Arctus has lived on as the Underking.

The Underking and his agents have been a thorn in my side for centuries. Just remember, should the Underking regain his mortal body, he would surely throw all of Tamriel into conflict.

Dobra robota (imię gracza). Jestem pewien, że książę będzie chętny do współpracy. Proszę, przyjmij ten (magiczny przedmiot) jako dowód mojego uznania. Dodatkowo, postanowiłem, że nadszedł czas, aby ktoś spoza linii krwi Tibera Septima poznał prawdę o Podziemnym Królu. Jak wiesz, Tiber Septim był pierwszym cesarzem Tamriel. Gdy był u kresu swoich wojen i podbojów, zdradził swojego maga bitewnego, Zurina Arctusa. Kiedy Zurin zginął, jego dusza nie chciała opuścić ciała. Ma to coś wspólnego z tajemniczym Numidium. Od tamtej pory, Zurin Arctus żył jako Podziemny Król.

Podziemny Król i jego agenci są mi solą w oku od wieków. Pamiętaj tylko, że jeśli Podziemny Król odzyska swoje śmiertelne ciało, z pewnością stworzy konflikt na skalę całej Tamriel.

Zdobyta reputacja Edytuj

Frakcja/Osoba Przyrost reputacji
King of Worms +15
The Necromancers +15

(Przynależność sojuszników/wrogów do wymienionych frakcji nie są brane pod uwagę)

Wrogowie Edytuj

  • Cel zadania: Jeden Lisz

Uwagi Edytuj

  • The Daggerfall Chronicles odnosi się do tego zadania jako "Soul of a Lich" ("Dusza Lisza").
  • Nie ma limitu czasowego dla tego zadania.

Błędy Edytuj

Mapy Edytuj