Odszukaj bęben Rjorna (ang. Find Rjorn's Drum) – zadanie występujące w The Elder Scrolls V: Skyrim.

Aktywacja zadania Edytuj

Aby aktywować to zadanie, należy udać się do Akademii Bardów w Samotni i odszukać Girauda Gemane'a. Podczas rozmowy dowiemy się, że Giraud szuka cennego bębna Rjorna, który znajduje się w Kurhanie Halldira.

Przegląd zadania Edytuj

Kurhan Halldira znajduje się w południowej części Skyrim.

Kurhan Halldira (mapa) (Skyrim)

Po wejściu do niego musimy odnaleźć klucz do krypty, którym otworzymy drzwi, następnie kierujemy się schodami na wyższe piętro.

Odszukaj bęben Rjorna (Skyrim)

Od tej pory na naszej drodze stawać będą duchy, musimy dotrzeć do następnych zamkniętych drzwi i otworzyć je wcześniej zdobytym kluczem.

Odszukaj bęben Rjorna 2 (Skyrim)

Za drzwiami czekają kolejne duchy, podczas walki z nimi należy uważać na pułapkę z kolcami. Kierujemy się na zachód, gdzie zaatakują nas draugry, następnie na północ. Dostępu do dalszej części kurhanu broni zamknięta brama, należy ją otworzyć za pomocą dźwigni ukrytej za tronem.

Odszukaj bęben Rjorna 3 (Skyrim)

Po dotarciu do kolejnego pomieszczenia czeka na nas zagadka polegająca na przesunięciu trzech filarów w ten sposób aby symbole na nich pokazywały taki sam jak tabliczka zawieszona na przeciwległej ścianie. Po prawidłowym ustawieniu filarów możemy użyć dźwigni aby otworzyć kolejne przejście.

Odszukaj bęben Rjorna 4 (Skyrim)

Kierując się na północ a następnie na wschód czeka nas finałowa walka. Początkowo zaatakuje nas draugr mściciel, który po otrzymaniu odpowiedniej ilości ciosów zostanie zastąpiony przez kilka odmian Halldira, należy je wyeliminować zanim ponownie zaatakujemy draugra mściciela.

Odszukaj bęben Rjorna 5 (Skyrim)

Po pokonaniu draugra możemy zabrać bęben Rjorna z oznaczonego kufra i wrócić do Akademii Bardów.

Odszukaj bęben Rjorna 6 (Skyrim)

Nagroda Edytuj

Giraud nie ma dla nas żadnej nagrody rzeczowej, jednak rozwinie nam o 1 punkt sześć umiejętności przydatnych dla wojownika: Blokowanie, Łucznictwo, Broń jednoręczną, Broń dwuręczną, Kowalstwo i Ciężki pancerz.