Róg Jurgena Wiatrowładnego – szóste zadanie wątku głównego gry The Elder Scrolls V: Skyrim. Polega ono na odzyskaniu eponimicznego rogu za poleceniem Siwobrodych.

Skrócony przebiegEdytuj

  1. Zdobądź róg Jurgena Wiatrowładnego – udaj się do Ustengravu i odnajdź grobowiec Jurgena Wiatrowładnego.
  2. Przeczytaj wiadomość – przeczytaj wiadomość zastaną w miejscu rogu.
  3. Spotkaj się z osobą, która zabrała róg – udaj się do gospody w Rzecznej Puszczy i zamów pokój na poddaszu, po czym odzyskaj w nim róg od autora wiadomości.
  4. Zwróć róg Arngeirowi – zwróć przedmiot zleceniodawcy, Arngeirowi.
  5. Naucz się Słowa Mocy od Wulfgara i Wysłuchaj powitania Siwobrodych – zakończ zadanie, ucząc się ostatniego słowa Nieugiętej Siły i uczestnicząc w rytuale Siwobrodych.

Przebieg zadaniaEdytuj

Zdobądź róg Jurgena WiatrowładnegoEdytuj

Zadanie wynika bezpośrednio z zakończenia zadania poprzedniego. Należy udać się do Ustengravu w Hjaalmarch i odnaleźć we wnętrzu wspomniany w nazwie zadania róg, złożony na grobie Jurgena Wiatrowładnego. Loch ten zawiera paru nekromantów, małą grupkę draugrów oraz podobną ilość szkieletów. Znajduje się tam również komnata z płytkami, które po naciśnięciu zapalają postać je aktywujące, należy albo przeskakiwać między wysepkami bez płytek, albo szybko przebrnąć przez płytki, bo po przebiegnięciu zadają nieznaczne obrażenia.

Względem celu zadania należy udać się prosto w głąb, a, by dotrzeć do komnaty, gdzie ma być róg, należy przejść mostem nad ścianą ze słowem mocy. Za mostem znajdują się trzy kamienne stele, które po zbliżeniu do nich zaświecą na czerwono i otworzą bramy na końcu korytarza, po odejściu od nich efekt zniknie, a bramy opadną. Należy przebiec koło nich, a przy ostatniej z nich użyć Krzyku Trąba Powietrzna, by przedostać się za część bram i dobiec dalej nim bramy się zamkną.

Przeczytaj wiadomośćEdytuj

Róg, jak się okazuje, nie znajduje się w grobowcu, a zamiast niego jest umieszczony tajemniczy liścik, który jak cel zadania wskazuje, należy przeczytać.

Spotkaj się z osobą, która zabrała rógEdytuj

Jak przekazał autor listu, należy się zwrócić do „Pod Śpiącym Gigantem” w Rzecznej Puszczy i zamówić wspomniany pokój na poddaszu. Pomijając fakt, że gospoda nie ma nawet poddasza, należy się spytać o pokój u właścicielki, Delphine.

Obok zwykłej opcji wynajmu pojawi się opcja dialogowa jak poniżej:

Jesteś tym gościem, co to wszędzie węszy.

  • Chcę wynająć pokój na poddaszu (10 sztuk złota)
    • Pokój na poddaszu, co? Cóż… nie mamy pokoju na poddaszu, ale możesz wziąć ten po lewej. Czuj się jak u siebie w domu.

Po aktywacji łóżka pojawi się Delphine, która odda postaci Róg Jurgena Wiatrowładnego i powie, co następuje:

Więc to ty jesteś tym Smoczym Dziecięciem, o którym tak wiele słyszałam. Wydaje mi się, że tego szukasz.

Ta linijka dialogu rozpoczyna następne zadanie „Ostrze w ciemnościach”, które, by kontynuować, należy podążyć za Delphine. Jednak nie jest to część zadania o rogu, można więc ją opuścić, lub zacząć to, następne, zadanie. Nie ma to znaczenia, jako że obaj zleceniodawcy będą czekali bezterminowo na powrót postaci.

Zwróć róg Arngeirowi Edytuj

Kontynuując, należy wrócić na Wysoki Hrothgar i zwrócić Arngeirowi róg, jak cel zadania wskazuje.

Arngeir: Aha! Udało ci się odzyskać Róg Jurgena Wiatrowładnego.

Arngeir: Dobra robota. Udało ci się przejść wszystkie próby.

Arngeir: Chodź ze mną. Czas formalnie ogłosić cię Smoczym Dziecięciem.

Naucz się Słowa Mocy od WulfgaraEdytuj

Po zwrocie Arngeir powie postaci, by udała się z nim do głównej sali, gdzie Wulfgar przekaże mu ostatnie słowo Nieugiętej Siły, wraz z automatycznie przypisaną do niego smoczą duszą.

Arngeir: Czas nauczyć cię ostatniego Słowa Nieugiętej Siły, „Dah”, co znaczy „Pchać”.

Wulfgar: Dah…

Arngeir: Dzięki trzem połączonym Słowom, Krzyk będzie znacznie silniejszy. Korzystaj z niego mądrze.

Arngeir: Mistrz Wulfgar nauczy cię teraz „Dah”.

Wysłuchaj powitania SiwobrodychEdytuj

Postać zostanie poproszona o stanięcie między czwórką Siwobrodych:

Arngeir: Twój trening dobiegł końca, Smocze Dziecię. Chcemy z tobą Porozmawiać.

Arngeir: Stań między nami i przygotuj się. Mało kto jest w stanie wytrzymać nieokiełznany Głos Siwobrodych. Ty jednak możesz.

Po spełnieniu prośby postać zostanie unieruchomiona przez grę i rozpocznie się rytuał, w którym każdy z Siwobrodych wypowiada następujące linijki dialogu:

Lingrah krosis saraan Strundu’ul, voth nid balaan klov praan nau.

Naal Thu’umu, mu ofan nii nu, Dovahkiin, naal suleyk do Kaan, naal suleyk do Shor, ahrk naal suleyk do Atmorasewuth.

Meyz nu Ysmir, Dovahsebrom. Dahmaan daar rok.

Na koniec Arngeir skwituje:

Arngeir: Dovahkiinie. Udało ci się zasmakować Głosu Siwobrodych i wyjść ze spotkania bez szwanku. Wysoki Hrothgar stoi przed tobą otworem.

Po końcu rytuału zadanie się skończy, a możliwość ruchu zostanie przywrócona.

„Nagroda”Edytuj

Przed końcem zadania, Siwobrodzi nie odzywali się (poza Arngeirem) do postaci gracza. Kiedy może, Arngeir komentuje wówczas próby interakcji następującą linijką:

Arngeir: Pozostali nie mówią. Ich Głosy są zbyt silne, by ludzie mogli je znieść.

Po zakończeniu zadania, Siwobrodzi odzywają się zawsze grzmiąco:

Dovahkiinie.

Etapy zadaniaEdytuj

ID zadania (MQ104)
Etap Koniec zadania Wpis dziennika
10 Po wykazaniu się znajomością Słów Mocy oraz umiejętnością Krzyku, mam poddać się ostatniej próbie Arngeira Siwobrodego i odszukać róg Jurgena Wiatrowładnego w jego grobowcu w kurhanie Ustengrav, położonym na mokradłach Hjaalmarch.

Zdobądź róg Jurgena Wiatrowładnego

15 Przeczytaj wiadomość
20 Po wykazaniu się znajomością Słów Mocy oraz umiejętnością Krzyku, mam poddać się ostatniej próbie Arngeira Siwobrodego i odszukać róg Jurgena Wiatrowładnego w jego grobowcu w kurhanie Ustengrav. Niestety zamiast rogu Jurgena Wiatrowładnego w grobowcu czekał na mnie tylko skrawek pergaminu z propozycją spotkania w gospodzie Pod Śpiącym Gigantem w Rzecznej Puszczy.

Spotkaj się z osobą, która zabrała róg

30 Po wykazaniu się znajomością Słów Mocy oraz umiejętnością Krzyku, mam poddać się ostatniej próbie Arngeira Siwobrodego i odszukać róg Jurgena Wiatrowładnego w jego grobowcu w kurhanie Ustengrav. Niestety w grobowcu czekała na mnie tylko wiadomość od Delphine, która prosiłą o spotkanie w Rzecznej Puszczy. Delphine oddała mi róg, a zatem mogę teraz wrócić do Arngeira i zakończyć szkolenie.

Zwróć róg Arngeirowi

40 Naucz się Słowa Mocy od Wulfgara
50 Wysłuchaj powitania Siwobrodych
60 Po wykazaniu się znajomością Słów Mocy oraz umiejętnością Krzyku, mam poddać się ostatniej próbie Arngeira Siwobrodego i odszukać róg Jurgena Wiatrowładnego w jego grobowcu w kurhanie Ustengrav. Niestety w grobowcu czekała na mnie tylko wiadomość od Delphine, która prosiłą o spotkanie w Rzecznej Puszczy. Siwobrody oficjalnie powitał mnie w szeregach Smoczych Dzieci, a Wysoki Hrothar stanął przede mną otworem.

CiekawostkiEdytuj