Zielony Mur (ang. Greenwall ) – miasto położone na terenie dzielnicy Rift[1][2][3] w Królestwie Skyrim, na północny[2]-zachód[1] od Pękniny i na południe od Skały Shora[2][3].

Historia[edytuj | edytuj kod]

Era Meretyczna[edytuj | edytuj kod]

W miejscu Fortu stała niegdyś osada Śnieżnych Elfów. Nie wiadomo kiedy została wybudowana, ani jak się nazywała[potrzebny przypis]. W skutek podbojów Ysgramora osada została opuszczona, a jej ruiny z czasem zostały pogrzebane głęboko pod ziemią[4].

Jaskinie i pozostałości falmerskich budowli w 2E 582

Między Erą Meretyczną a Drugą Erą nordowie na miejscu dawnej osady Śnieżnych Elfów wybudowali Fort Zielony Mur. W czasie budowy obiektu, robotnicy odkryli część pozostałości po dawnych konstrukcjach falmerów[potrzebny przypis].

Druga Era[edytuj | edytuj kod]

Przed Inwazją[edytuj | edytuj kod]

Archeolog, Hrerm House-builder zbadał odkryte pod fortem ruiny. Celowo jednak opisał odnalezione budowle jako dzieło starożytnych nordów a nie falmerów[potrzebny przypis].

Druga Inwazja Akavirska[edytuj | edytuj kod]

W 2E 572 Fort Zielony Mur został zaatakowany i zdobyty przez Akavirczyków w czasie Drugiej Inwazji Akavirskiej[5]. Po wyparciu najeźdźców fort stał opuszczony i zniszczony[3]. Armia Paktu nie obsadziła go. Nie przeprowadzono też żadnych prac naprawczych[3].

Wojna Frakcji[edytuj | edytuj kod]

Fort Zielony Mur w 2E 582

W 2E 582 ruiny fortu zostają zajęte przez bandytów pod dowództwem Uggurek the Vile[3]. Wykorzystywali oni Zielony Mur jako bazę wypadową do atakowania pobliskich wiosek[6]. Wojsko z Pękniny podejmuje próby wyparcia nowych lokatorów ale bez skutku[6].

Dopiero śmiały plan jednego z tanów pozwala pozbyć się problemu. Bandyci zaatakowali i okradli podesłaną z Pękniny karawanę[6]. Z niej zabrali zapas magicznego wina. Gdy podkomendni Uggurek'a wypili trunek, okazało się, że stan upojenia alkoholowego i wielkie pragnienie nie mijają[6].

Pijani i cierpiący bandyci nie byli wstanie obronić swojej bazy i zostali ostatecznie wyparci przez wojsko z Pękniny[6].

Trzecia Era[edytuj | edytuj kod]

W okresie Cesarskiego Symulakrum, Zielony Mur był miasteczkiem rządzonym przez Lady Hante[1]. W tamtym okresie osada mocno konkurowała z Reich Corigate[1].

Wieczny Czempion w czasie swojej podróży w poszukiwaniu fragmentu Różdżki Chaosu odwiedził Zielony Mur[1].

Zabudowania w miasteczku Zielony Mur.

Jakiś czas po tych wydarzeniach osada musiała zostać porzucona[1][2].

Czwarta Era[edytuj | edytuj kod]

Wojna Domowa[edytuj | edytuj kod]

W Czwartej Erze na terenie Skrim pozostały jedynie ruiny pałacu miastowego stanowiące fort nazwany jak i miasto Zielonym Murem, znajdujący się obecnie w nieokreślonych rękach[1][2].

Fort Zielony Mur w 4E 201

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

... więcej o „Zielony Mur
Zielony Mur +