Стародавні сувої українською
Advertisement
Стародавні сувої українською

Трибунал

АЛЬМСІВІ, Трибунал або просто Трійця були правлячими богами Морроувінда та Данмерів з 1Е 700 по 3Е 427 рр. Трибунал складали Вівек, Сота Сіл та Альмалексія, їм і поклонявся Храм Трибуналу.

Історія[]

Війна Першої Ради[]

План Нумідіуму

Усе почалося з Війною Першої Ради після того, як Кімери розкрили змову Двемерів використовувати Серце Лорхана для побудови Нумідіуму, гігантської споруди та знущанням над всією вірою Даедра та Кімерів. Між двома расами розпочалася війна. Неревар, лідер Кімерів, і Думак, лідер Двемерів, зіткнулися в бою, і обидва були серйозно поранені. Припускають, що Думак там і помер, а Каґренак зник разом із рештою Двемерів, коли використав свої Інструменти на Серці. Неревару залишалось недовго, він шукав поради своїх радників Вівека, Альмалексії та Сота Сіла щодо того, що слід робити із серцем та Інструментами Каґренака. Він залишив свого близького друга Ворина Дагота охороняти інструменти, поки його не було.

Вівек, Сота Сіл, Альмалексія й решта ради погодились з тим, що Інструменти Каґренака слід зберігати на випадок виникнення будь-якої оної загрози Ресдайну. Неревар погодився з рішенням ради за одним винятком; рада мусила скласти присягу, що Інструменти Каґренака ніколи не використовуватимуться так, як передбачали Двемери.

Серце Лорхана, яким воно постає у TES 3: Morrowind.

Після складання присяги Неревар та Вівек повернулися до Червоної Гори, щоб узяти інструменти Кагренака в Ворина Дагота. Проте Ворин відмовився віддавати їх Неревару, і незабаром стало зрозуміло, що він таємно скористався ними за відсутності Неревара і був спокушений їхньою силою. Щоб здобути назад інструменти, Неревар вдався до сили. У наступній битві Ворина, який тепер називав себе Дагот Уром, вважали вбитим його опонентами. За деякими даними, Неревар ще раз отримав серйозні поранення в цій боротьбі, хоча це могли бути ті самі рани, здобуті першого разу. Згодом інструменти привезли до Сота Сіла для вивчення.

Апофеоз та прокляття Азури[]

"Але Трибунал став таким жадібним, як Каґренак, почувши про силу Серця, і вони також жадали її. Вони провели ритуал, в якому ніби викликали Азуру, як того хотів Неревар, але Альмалексія використала отруєні свічки, а Сота Сіл - отруєні роби, а Вівек - отруєні інвокації . Неревара було убито".

Безчесне вбивство

Після суперечливої ​​смерті Неревара (яка, насправді, була спричинена Трибуналом), Вівек, Альмалексія та Сота Сіл стали найвищими органами влади Нової Великої Ради, яка була призначена замінити Першу Раду, розформовану після війни.

Вівек (у центрі) під час смерті Неревара ніби від рук Трибуналу.

Після багатьох років правління Сота Сіл повернувся до Вівека та Альмалексії з вражаючими новинами. Він таємно навчився користуватися Інструментами Каґренака, аби скористатися божественною силою Серця Лорхана і перенаправити силу на смертну істоту, надавши їй богоподібні сили. Сота Сіл запропонував їм утрьох скористатися Інструментами, щоб перетворити себе на живих богів та ввести Ресдайн в нову еру процвітання.

Спочатку Вівек та Альмалексія були проти цієї ідеї, оскільки вона суперечила їхній священній клятві із Нереваром, але бачення Сота Сіла нового світу із миром, справедливістю, честю та процвітанням переконало їх порушити обіцянку своєму старому другу. Троє повернулися на Червону Гору і використали інструменти на Серці, перетворивши себе на богів. Після завершення їхнього ритуалу Азура постала перед новими божествами, розгнівана богохульством, яке вони щойно вчинили проти неї. Вона попередила Вівека та інших, що Неревар повернеться, щоб покарати їх за знущання над вірою та переконатись, що жоден смертний більше ніколи не кине їй виклик. Сота Сіл відповів на її погрозу, стверджуючи, що "старі боги" більше не потрібні, і що Кімери потребують нових богів, які б піклувались про їхні потреби. Ображена, Азура прокляла Кімерів, надавши їм попелясто забарвлену шкіру та вогняно-червоні очі. Відтепер Кимери були відомі як Данмери.

Початок Храму Трибуналу[]

Боги Храму Трибуналу

Данмери спочатку були стурбовані своєю новою зовнішністю. Вони не знали, що змінило колір обличчя із золотого на сірий, але результат їх лякав. Сота Сіл заспокоїв Данмерів, заявивши, що їхня метаморфоза була не прокляттям, а натомість благословенням, оскільки це означало їхній початок як нових, цивілізованих мерів.

Більшість Данмерів прийняли Трибунал і стали поклонятися їм, як колись поклонялись Боетії, Азурі та Мефалі. Був сформований храм Трибуналу разом із справедливим і почесним суспільством під теократичною владою Трибуналу. Три великих міста були засновані та названі на імена кожного із АЛЬМСІВІ. Місто Вівека було створено на південному узбережжі Вварденфелла на Аскадійських островах у Внутрішнього моря. Альмалексія врятувала столицю Морроувінда, Морнхолд, від Мерунеса Дагона та отримала в місті повну владу. Сота Сіл збудував своє Заводне місто, знаходячись у целестіодромі в руїнах Бамз Амшенд глибоко під Морнхолдом. Вварденфелл був зроблений святим заповідником Храму під безпосереднім наглядом Вівека, з чіткими правилами проти колонізації. Альмалексія, колись дружина Неревара, тепер стала супругою Вівека.

Але не кожен Данмер був лояльним до Трибуналу. Кочові Ешлендери з Вварденфелла вважали, що саме Трибунал відповідальний за смерть Неревара, і зневажали їх за це. За словами Вівека, віру в те, що Неревар був убитий Трибуналом, розпочав Аландро Сул, один зі старих товаришів за зброєю Індоріла Неревара, що брав участь у битві при Червоній Горі. Чи вірні твердження Аландро чи ні, не може бути точно відомо, але є певні докази, які надають достовірність його звинуваченню, деякі навіть надходять від Вівека.

Війна Чотирьох Очок[]

Банер Імперії Реманів

Тисячі років Трибунал зберігав відносний мир у Морроувінді. Єдиним конфліктом, в якому Трибунал брав участь, було невдале вторгнення Акавірців з боку Цеессі в 1E 2703 р., яке було розгромлено засновником Другої Імперії Реманом Сіроділом. У цій війні найвідомішою дією Вівека було створення союзу з Королями-тризубцями Дреугів та відрізання підкріплення армії Акавіру й джерел поставок, оточивши їх з півночі в битві при Пейл-Пасі. Хоча і Морроувінд, і Імперія Ремана допомагали одне одному під час війни, мир між ними не тривав. Протягом кількох років після вторгнення 1E 2703 р. Нова Друга Імперія стала найвидатнішою обладою в Тамріелі, утримуючи всі провінції на материку, за винятком Морроувінда. У 1E 2840 р. Третій у черзі династії Реманів, Реман Сіроділ II, оголосив війну Морроувінду, намагаючись додати його до Реманської імперії. Пізніше забезпечувальна війна була відома як Війна Чотирьох Очок, названа так на честь 80 років, які вона пережила. Трибунал, зокрема Вівек, демонстрував дивовижну силу та лідерство під час війни. Прикладом може служити битва під Бодрамом, в якій Вівек зненацька повністю захопив армію Сіроділів та майже повністю її знищив. Але, незважаючи на всі зусилля, жодна зі сторін не змогла отримати хоч якоїсь переваги з іншого боку.

Протягом останнього року війни, 1E 2920, Альмалексії привиділось, що війна буде програна, якщо Вівек не отримає допомоги від Сота Сіла, який сімнадцять років перебував на острові Артеум, де тренував Псіджиків. Вівек, який сприйняв бачення Альмалексії серйозно, сказав Альмалексії поїхати на Артеум та повернути Сота Сіла, щоб вони не програли війну. Альмалексія прибула туди і розповіла Сота Сілу про своє видіння і про те, що йому потрібно повернутися в Морроувінд. Сота Сіл, який нещодавно витратив багато зусиль на укладення пакту з Даедричними Принцами про те, щоб аматорські маги не призивали їх до Мундуса, погодився залишити Артеум із Альмалексією. Коли Сота Сіл і Альмалексія повернулись до Морроувінда, вони виявили, що Вівек вже погодився на умови принца Джуйлека після його нищівної поразки у битві при Альд-Мараку. Однак незабаром після капітуляції Вівека його перемир'я з Імперією було порушено, коли імперська армія захопила фортецю біля Чорних Воріт. Мир був знову укладений в Альд-Ламбасі, але після вбивства принца Джуйлека Мораг Тонгом у Чорнотвані від договору знову відмовились. На 6-й день сутінків сонця імператор Реман III зустрівся із Вівеком в Бодрумі, щоб сказати йому, що договір повинен бути підписаний знову у Імператорському палаці. Коли Реман III повернувся в Імперське місто, він був убитий сестрою його дружини Кордою, хоча, як вважають, вбивство, насправді, було організовано його найбільш довіреними радниками - Потентатами Акавіру, Савірієн-Хорак та Версід'ю-Шаіє. Після смерті Ремана III Версід'ю-Шаіє зайняв Імператорський престол і підписав договір з Вівеком, офіційно закінчивши Війну Чотирьох Очок.

Вторгнення Акавірців та Ебонхартський Пакт[]

Данмерський орнамент Ебонхартського Пакту

У 2E 430 році в Тамріелі почався період, відомий як Інтеррегнум, після смерті Потентату Акавірців, Савірієна-Хорака. Смерть держави призвела до розпаду Другої Імперії і внесла хаос у кожну з її васальних провінцій. Через автономію Морроувінда від Імперії та правління Вівека, Альмалексії й Сота Сіла провінція залишилася відносно неушкодженою Інтеррегнумом.

Однак у 2E 572 виникла нова загроза для Морроувінда. Почалося друге вторгнення акавірців у Тамріель на чолі з Ада'Сумом Дір-Камалом, лідером снігових демонів Камалів. Хоча Морроувінд і постраждав найбільше, Камали також вторглися в частини Скайріму та Чорнотвані. Три провінції об’єдналися, щоб дати відсіч загарбникам, але навіть об’єднаними силами вони все ще мали проблеми із перемогою над ворогом. Ворог був настільки великим, що Альмалексія звернулась по допомогу до старого ворога Трибуналу Ісміра Вульфхарта, який тепер звав себе Андеркінгом (хоча за деякими даними по допомогу Вульфхарта звертався король Йорун). Камали зазнали нищівної поразки під Стоунфолсом після того, як їх вразили армії Альмалексії, Вульфхарта, Йоруна та аргоніанських Оболонок. Вівек скористався цією поразкою та використав свої сили, щоб навчити людей ​​Морровінда здатності дихати під водою протягом всього одного дня, а потім утворив масивну повінь, тимчасово втопивши весь Морроувінд в морі та змивши загарбників Акавіру. Після цієї події Трибунал, король Йорунн та лідери Чорнотвані підписали договір про створення союзу між ними, аби подібних вторгнень ніколи більше не відбулося; цей союз був відомий як Ебонхартський Пакт.

Тайберські війни[]

Тайбер Септім під час захоплення Тамріеля

Після закриття Інтеррегнуму воєначальник Кулекейн та його молодий генерал Х'ялті Ранньобородий розпочали завоювання Тамріеля. Після того, як обоє завоювали Імперське місто, Кулекейн був вбитий, а Х'ялті зайняв трон Сіроділа і був визнаний Імператором Тайбером Септімом Великим імперським бойовим магом, Цуріном Арктусом. Коли королівства Скайрім, Хаммерфелл і Хай Рок були завойовані, Тайбер звернув погляд на Морроувінд. Морроувінд був багатий на метал ебоніт, який Тайбер потребував, аби повернути Сіроділу колишню славу, зруйновану сотнями років війни в Інтеррегнумі. Друг і генерал Тайбера, Ісмір Вульфхарт, пообіцяв Тайберу, що якщо йому вдасться перемогти Вівека, Альмалексію й Сота Сіла, він зможе викрасти їхню владу та використати її проти Альтмерів. Тайбер скористався порадою Вульфхарта й оголосив війну Морроувінду. Вівек, який знав, що війна не закінчиться добре для жодної із сторін, уклав договір з Тайбером Септімом, закінчивши війну між Морроувіндом та Септімською Імперією, й приєднавши Морроувінд до Імперії, але також надавши провінції повну автономію. Останньою умовою договору було те, що Вівек мав передати Нумідіум Тайберу Септіму для використання, як йому заманеться. Тайбер, якому не дуже подобалася ідея зіткнутися з Трибуналом в бою, погодився на договір, і війна закінчилася. За деякими джерелами, Вівек, можливо, іноді зустрічався із Тайбером за нагоди; Вівек навіть стверджує, що убив Тайбера Септіма з наміром перевірити його здібності. Альмалексія відреагувала на підйом Септіма та замовила реконструкцію Морнхолда.

Повернення Дагот Ура[]

Дагот Ур охороняє Серце Лорхана

У 2E 882 році Дагот Ур, якого вважали мертвим після битви з Нереваром та Трибуналом, прокинувся на Червоній Горі разом зі своїми родичами за домом, які тепер були Попільними Вампірами. Дагот Ур почав формувати план раз і назавжди знищити Трибунал, а також прогнати Імперію з Морроувінда й завоювати землі, захоплені Скайрімськими Нордами і Чорнотваньськими Аргоніанцями за багато років його відсутності.

Дагот Ур знав, що для того, щоб Трибунал зберіг свою божественну силу, їм потрібно щороку повертатися на Червону гору і грітися у присутності Серця Лорхана - Дагот Ур вирішив використати це на свою користь. Коли Трибунал повернувся на Червону гору, щоб відновити свої сили, Дагот Ур та його прислужники зробили їм засідку. Вівек, Альмалексія й Сота Сіл були недостатньо сильними, щоб перемогти Дагот Ура, який з тих пір став надзвичайно потужним завдяки своєму зв’язку із Серцем, й були змушені покинути Червону гору, не поповнивши свою силу. Приблизно в цей час Дагот Ур почав будувати свою остаточну зброю, Акулахан, також відомий як Другий Нумідіум.

Протягом наступних 500 років влада Трибуналу почала слабшати, та Вівек, Альмалексія й Сота Сіл почали численні напади на Червону гору, в відчаї прагнучи відновити вхід до палати Серця і зупинити поширення хвороби Дагота усім Вварденфеллом. Всі їхні спроби були марними, оскільки Дагот Ур був надто сильним для втомленого Трибуналу, котрий мав проблеми з влаштуванням нападів, одночасно підтримуючи Примарний Бар'єр. Навіть якби Трибуналу вдалося вбити Дагот Ура, Серце Лорхана в будь-якому разі б вчасно оживило його. У міру ослаблення Трибуналу також погіршився стан суспільства Морроувінда, що призвело до таких подій, як Арнезійська війна, що була спричинена незначним повстанням рабів. Остання спроба отримати доступ до Серця сталася в 3E 417 р. Під час цієї спроби Альмалексія та Сота Сіл були майже вбиті Дагот Одросом та Дагот Веміном, але їх врятував Вівек. У боротьбі Альмалексія та Сота Сіл втратили два Інструменти Каґренака, Різатель та Розколювач, які дісталися Шостому дому, і не змогли їх відновити. Деморалізований і в дуже ослабленому стані, єдине, що Трибунал міг зробити, щоб стримати Дагот Ура, - це зосередити свою владу на посиленні Примарного Бар'єра. Протягом цього періоду священики-дисиденти та інші, хто ставив під сумнів Трибунал, переслідувались з метою захисту віри людей в ​​Храмі Трибуналу, оскільки без віри людей Вівек, Сота Сіл й Альмалексія були б безсилі й не в змозі підтримувати бар'єр.

Нереварін[]

"Чому я намагався вбити тебе? Тому що ти загрожував вірі моїх послідовників, і мені потрібна була їхня віра, щоб стримати темряву. І я думав, що ти мій ворог - пішак таємничого Лорда Даедри Азури або пішак Імператора Уріеля Септіма, або простий шахрай - можливо, Герой, - але навряд, якщо мої віддані змогли тебе знищити. Тепер обставини змінилися. Ти потрібен мені, а я потрібен тобі".

―Вівек до Нереваріну

Інструменти Кагренака

У 3E 427 році здійснився ультиматум, який Азура поставила Трибуналу, коли вони зробили себе богами, і Неревар повернувся до Тамріеля як Нереварін. Спочатку Вівек та решта Трибуналу вороже ставилися до культу Нереваріна і заявляли, що їхні пророцтва хибні, оскільки вони загрожували вірі храму Трибуналу, яка була їм потрібна, щоб захистити Морроувінд від темряви Дагот Ура. Вівек також був ворожим, через те, що, як передбачалося, Нереварін повинен був звергти Трибунал та повернути поклоніння Старому Данмерському Пантеону. Врешті-решт Вівек зрозумів, що Нереварін - це остання надія Трибуналу на перемогу зловісного Дагот Ура, і вирішив йому допомогти, хоч це і вимагатиме від Трибуналу жертви своїми божественними силами. Зрештою Вівек зустрів Нереваріна в своєму палаці, де дав йому план Трибуналу перемогти Дагот Ура, а також Примарний Страж, останній Інструмент Каґренака, яким володів Вівек; під час цієї зустрічі Вівек запевнив Нереваріна, що покладе край переслідуванню священиків-дисидентів.

Після здобуття решти інструментів Нереварін вирушив до Червоної Гори, щоб зупинити плани Дагот Ура. Нереварін скористався інструментами на Серці Лорхана, знищивши його та розірвавши божественний зв'язок Дагот Ура із ним; це дозволило його вбити, як і його творіння Акулахана. Хоч Дагот Ур і був переможений, Трибунал також був відрізаний від своїх колись богоподібних сил.

Падіння Трибуналу[]

"Це дуже сумно. Я припускаю, що вона [Альмалексія] вбила Сота Сіла. Я думав, вона може й мені нашкодити. Я також припускаю, що вона намагалася вбити й тебе, Нереваріне. Це все дуже сумно. Але смерть приходить до всіх смертних - і всі ми зараз смертні. З часом й до мене прийде смерть, Нереваріне - можливо, навіть від твоїх рук. Марно заперечувати свою долю. Але, тим не менш, боюся, я вважаю все це дуже, дуже сумним, що все має так скінчитися, те, що почалося з такою славою та благородною обіцянкою".

―Вівек про смерть своїх колег по Трибуналу

Коли Серце Лорхана було знищено, сили Трибуналу швидко згасли, але повністю не зникли. Багато Данмерів все ще були вірними Трибуналу, дозволяючи Вівеку, Сота Сілу та Альмалексії підтримувати хоч якусь кількість своїх колись богоподібних сил, хоча Вівек усвідомлював, що ця віра та сила, що прийшла з нею, не триватимуть вічно. Вівек присвятив залишки своєї сили реорганізації храму Трибуналу, дозволивши суперечкам між священиками храму та священиками-дисидентами зникнути, а також допомозі людям та їхнім скромним потребам. Вівек розпочав підготовку в своїй секті Храму до великих змін, сказавши своїм священикам, що Трибунал більше не повинен вшановуватись як трійця богів, а як трійця святих та героїв. Вівек радив, щоб віра Храму повернулася до старих меморіалів, поклонялася Азурі, Мефалі та Боетії. Вівек вважав, що традиції Храму Трибуналу потрібно продовжувати, лише без АЛЬМСІВІ, і він сприйняв свою неминучу смертність із задоволенням, оскільки завжди користувався своєю силою лише злегка. Він повідомив своїм священикам, що незабаром після реорганізації храму Трибуналу він піде зі світу.

На відміну від Вівека, Сота Сіл та Альмалексія відносилися по-різному до своєї грядущої смерті. Після остаточної поразки Трибуналу від Дагот Ура в 3E 417 році, під час якої вони втратили Різатель та Розколювач, Сота Сіл повністю відчужився від Трибуналу та всіх інших. Єдиною людиною, з якою він нібито розмовляв протягом десяти років між його поразкою і падінням Дагот Ура, був безсмертний чаклун Дівайт Фір. Вівек сумнівався, що Сота Сіл навіть помітить втрату своїх божественних сил, оскільки він вважав, що Сота Сіл був настільки захоплений концепцією таємниці та невідомості, що майже повністю втратив зв'язок з рештою світу.

Натомість на Альмалексію страшенно вплинула втрата божественності, оскільки вона сприймала свої сили набагато серйозніше, ніж Вівек та Сота Сіл. Після розриву зв'язку Трибуналу із Серцем Вівек припинив спілкування з Альмалексією, але він помітив, що, хоч її сили і зменшились, вона почала мучитися і сумувати. Вівек боявся, що вона завдасть шкоди собі чи іншим, і незабаром після втрати Алмалексією божественності страхи Вівека справдились. На думку тих, хто був їй близький, особистість Альмалексії кардинально змінилася; замість своєї звичної милосердної та материнської натури, Альмалексія стала дуже агресивною та жадібною до влади. Вона почала суворо карати тих, кого вважала невірними; в одному з таких випадків вона покрила весь Морнхолд попільними бурями, використовуючи старі двемерські механізми. Зрештою, Альмалексія зовсім збожеволіла. Вона сформулювала план стати "єдиним справжнім Богом" Морроувінда, вбиваючи інших членів Трибуналу та Нереваріна. Вона поїхала до Заводного міста та вбила Сота Сіла, а потім використала його механічні витвори, щоб напасти на своє місто, аби опорочити свого покійного друга. За наказом Альмалексії Нереварін був відправлений до Заводного міста, щоб знайти нібито божевільного Сота Сіла і вбити його. Однак справжнім наміром Альмалексії було приректи Нереваріна на смерть в боротьбі з робототехнічними жителями міста. Проте Нереварін витримав випробування Заводного міста та виявив останки Сота Сіла, що спонукнуло Альмалексію спробувати власноруч прикінчити його. Альмалексія програла у цій бійці.

Після смерті Альмалексії Вівек був єдиним з АЛЬМСІВІ, що залишився. Хоч і засмучений смертю своїх колег, він знав, що, оскільки вони тепер були смертними, вони б все одно померли в якийсь момент - він лише шкодував, що все закінчилося так, як це закінчилося. Вівек продовжував керувати жителями Морроувінда до його раптового зникнення десь під час Кризи Облівіона. Що насправді сталося з Вівеком, незрозуміло, хоча зникнення його та Нереваріна під час Кризи Облівіона призвело до того, що багато хто повірив, що він або був "узятий" Даедра під час кризи, або вбитий Нереваріном, хоча, можливо, він залишив світ за власною ініціативою, як сказав своїм священикам. Після руйнування міста Вівек Баар Дау в 4E 5 та Червоного року, Морроувінд змінився так, як і передбачав Вівек; Новий Храм став переважаючою релігією в Морроувінді і відновив поклоніння Рекламаціям, а також назвав Трибунал "святими" замість богів.

Advertisement